Görvälns Slotts Summer Cocktail i samarbete med Stockholms Bränneri

Pressmeddelande -

Samarbete mellan Görvälns Slott och Stockholms Bränneri är första steget i ny hållbarhetssatsning

Den 6 juni lanseras en limited edition sommarcocktail på Görvälns slott i samarbete med Stockholms Bränneri. En Strawberry South Side med smak av gin, ekologiska jordgubbar, citron och mynta.

Görvälns Summer Cocktail är den första i raden av produkter som hotellet kommer att ta fram under eget varumärke. Den stödjer företagets hållbarhetsstrategi där man i första hand väljer lokala producenter och lokala råvaror, utöver det som odlas i den egna odlingen och kryddträdgården.

- I vår strävan efter att bli Stockholms bästa hållbara gastronomiska destination har vi under våren jobbat fram ett koncept där vi på ett smart och modernt sätt kan kommunicera vårt hållbarhetsarbete och vår gastronomiska matprofil säger Maria Eklund som är Founder och Creative Director på Workation Group AB.

- Valet av Stockholms Bränneri som partner var enkelt. De är lokalt förankrade och jobbar med högkvalitativa hantverksprodukter och ekologiskt. Vi har Stockholms Bränneris produkter i våra barer och hotellets minibarer sedan tidigare.

Görvälns har sedan start haft en hög gastronomisk profil men nu tar vi ett tydligare ställningstagande där de i första hand väljer att jobba med svenska lokala producenter med en medveten och uttalad hållbarhetspolicy. Den behöver inte nödvändigtvis vara KRAV-märkt då det är kostsamt för mindre producenter, men leverantörerna ska jobba på ett hållbart sätt både gällande sin produktion och i sitt företagande i stort.

- Allt som serveras på Görvälns slott skall vara producerat av lokala råvaror och skapat med mycket kärlek och vilda drömmar, avslutar Maria som ser fram emot att många besökare ska komma till Görväns i sommar, både för den fantastiska naturupplevelsen och odlingarna och den goda maten samt drycken.

Görvälns Summer Cocktail är ginbaserad och har 22% alkoholhalt och serveras helst som den är med is och en kvist mynta. Cocktailen kommer att ingå som fördrink i alla weekendpaket hela sommaren och finns självklart även att köpa i baren och sommarrestaurangen Poppýs. Den kommer även att finnas som miniatyrflaska i hotellets minibarer.

Etiketten och den grafiska formen är framtagen av Johanna Björlin på Björlin Design.

Nu laddar vi för en varm och solig sommar!

Kategorier

Vi älskar möten av alla de slag och vi är övertygade om att i en digital värld blir det fysiska mötet mellan människor allt mer exklusivt. Därför ser vi det som vår mission att skapa arenor där människor kan mötas, arbeta, njuta och koppla av – allt på en och samma gång. Vi skapar mötesplatser för människor som, liksom vi själva, älskar att röra sig i gränslandet mellan arbete och avkoppling. Mötesplatser för livsnjutare, för människor som älskar god och hälsosam mat, gott vin och ännu godare drinkar och inte minst – att mötas i miljöer där man verkligen känner att de är skapade av kärlek och vilda drömmar.

Ända sedan 1999 har vi skapat mötesplatser och Workation Group består idag av Hufvudsta Gård Boutique House, Görvälns Slott Boutique Hotel, Ocho Suites i Palma, Le Bistro iiPalma samt resebloggen Hotelhunter.se. Våra verksamheter har vunnit en massa priser och utmärkelser som vi är väldigt stolta över – men vi kommer aldrig att slå oss till ro. Vi söker alltid nya utmaningar, nya idéer och tillväxt.

Johan Eklund

Presskontakt VD/Grundare +46 (0)70-667 29 00
Christina Hillroth

Presskontakt Bildansvarig Workation Group +46 70 644 49 60
Jonas Parke

Presskontakt General Manager Hufvudsta Gård Boutique House AB 073-644 49 20

Creating experiences built of love and wild dreams!

Vi älskar möten av alla de slag och vi är övertygade om att i en digital värld blir det fysiska mötet mellan människor allt mer exklusivt. Därför ser vi det som vår mission att skapa arenor där människor kan mötas, arbeta, njuta och koppla av – allt på en och samma gång. Vi skapar mötesplatser för människor som, liksom vi själva, älskar att röra sig i gränslandet mellan arbete och avkoppling. Mötesplatser för livsnjutare, för människor som älskar god och hälsosam mat, gott vin, smarriga drinkar och inte minst – att mötas i miljöer där man verkligen känner att de är skapade av kärlek och vilda drömmar.
Ända sedan 1999 har vi skapat mötesplatser och Workation Group består idag av Hufvudsta Gård Boutique House, Görvälns Slott Boutique Hotel, Ocho Suites & Kitchen i Palma samt resebloggen Hotelhunter.se. Våra verksamheter har vunnit en massa priser och utmärkelser som vi är väldigt stolta över – men vi kommer aldrig att slå oss till ro. Vi söker alltid nya utmaningar, nya idéer och tillväxt.