En del av personalen på nya XL-BYGG Jönköping

Nu öppnar XL-BYGGs nya flaggskeppsbutik i Jönköping

Den 12 december är det invigning av XL-BYGGs nya moderna anläggning i Jönköping som blir en viktig del av kedjans etablering i Smålandsregionen. Anläggningen kommer att omfatta drygt 10 000 kvadratmeter och inkluderar både butiksverksamhet och logistikhubb.

Klockan 11.00 den 12 december sker invigningen av butiken och en del aktiviteter är inplanerade och kommer att ske under dagen för att skapa en härlig inramning.

-Det känns glädjande att få förtroendet att äntligen öppna upp dörrarna för våra kunder. Det finns en stor konkurrens i Jönköping men vi har en stark tilltro till varumärket och vi är övertygade att vi tillsammans med personalen blir en långsiktig partner som tillsammans fortsätter att växa tillsammans med våra kunder, säger Joakim Persson, delägare XL-BYGG Jönköping.

Lokal entreprenör och delägare blir Joakim Persson som har en lång erfarenhet från byggbranschen och detaljhandeln och har arbetat med både privat- och proffsförsäljning. Joakim har dessutom varit med under hela etableringen.

-Projektet har flutit på bra och intresset har varit stort bland många. Vi fick till och med starta upp en pop-up butik som har fått fungera som alltifrån säljkontor till en förnödenhetsbutik, fortsätter Joakim Persson.

XL-BYGG Jönköping en ny Flag Ship Store

Det nya större konceptet kommer att fungera som en Flag Ship Store för XL-BYGG och etableringen är strategiskt viktig där bland annat logistikhubben möjliggör en högre leveranskapacitet i regionen.

-Vi ska vara proffsens hemmaplan och vi är helt övertygade om att om vi bara jobbar tillsammans och drar åt samma håll är inga utmaningar för svåra. Det har inte minst märkts av i etableringen där många av mina kollegor har hjälpt till otroligt mycket med alltifrån kunskap, erfarenheter och tid, säger Joakim Persson.

Mestergruppen Sverige är den ledande aktören inom byggmaterialhandeln i Sverige och har som ambition att värna om den fria fackhandeln i Sverige. Det är därför man nu etablerar XL-BYGG Jönköping tillsammans med lokala entreprenörer.

-Det känns roligt och spännande att invigningen närmar sig med stormsteg. Joakim och teamet har gjort ett fantastiskt arbete i etableringen, säger Carl Littlewood, Kedjechef XL-BYGG.

XL-BYGG fortsätter att växa och passerade nyligen 100 butiker i Sverige

XL-BYGG har en aggressiv etablering- och förvärvsstrategi och nyligen passerade kedjan 100 butiker i Sverige. Bland annat har MaterialMännen kommit in som nya medlemmar och sedan en tid tillbaka blev det även klart att kedjan etablerar sig i Uppsala tillsammans med C24.

-Etableringen av XL-BYGG i Jönköping tillsammans med att nya medlemmar hela tider ansluter sig till kedjan visar på styrkan i vår modell, där det är möjligt att kombinera det stora företagets fördelar, med engagemanget och lokalkännedomen hos de lokala entreprenörerna, avslutar Carl Littlewood.