XL-Hjälpen uppmärksammar årets projekt med livesändning

XL-Hjälpen uppmärksammar årets projekt med livesändning

För fjärde året i rad har XL-BYGG genomfört XL-Hjälpen där man runtom i Sverige har hjälpt föreningar och organisationer att förverkliga sina byggprojekt. I år har sex byggdrömmar uppnåtts och för att både fira och uppmärksamma detta kommer det att hållas en livesändning torsdag den 24 november på expressen.se.

XL-Hjälpen är XL-BYGG:s samhällsinitiativ där föreningar och organisationer kan nominera ett byggprojekt med hopp om att få detta utfört av en lokal XL-BYGG-handlare. Sedan starten 2019 har 33 byggdrömmar förverkligats och att behovet är stort märks bland annat på alla de nomineringar som kommer in år efter år.

- Engagemanget är stort runt om i landet med alltifrån antal ansökningar till överraskningsmomentet, byggfasen och premiären av byggprojektet. Tillsammans med våra XL-BYGG-handlare skapar vi ett engagerande sätt att ge tillbaka till lokalsamhället, säger Maria Mellström, Projektledare XL-Hjälpen.

Livesändning med Hans Fahlén och Anna Haag som programledare

Den 24 november kommer en livesändning att hållas på expressen.se där Hans Fahlén och Anna Haag står som programledare. Inbjudna gäster är de byggare som varit med i projekten samt representanter från de föreningar som i år har fått sina byggprojekt förverkligade genom XL-Hjälpen.

- Tillsammans med våra lokala handlare och byggare som varit med i projekten får vi möjligheten att summera året och tacka för att vi har fått varit med och hjälpa till, fortsätter Maria Mellström.

Nominera ditt bidrag – Från önskan till färdigt bygge

I samband med livesändningen öppnar även nomineringarna upp för nästa års XL-Hjälpen. Gå in och läs mer om årets vinnare och gör din egen ansökan på xlhjalpen.se.

- XL-Hjälpen betyder mycket för många och vi ser fram emot att få in nomineringar för nästa år, avslutar Maria Mellström.

• Livesändningen sänds på expressen.se klockan 20.00, torsdag den 24 november.
  • 2021 utsågs XL-BYGG till årets byggmaterialhandlare av branschorganisationen Byggmaterialhandlarna för initiativet XL-Hjälpen. XL-BYGG och XL-Hjälpen har också nominerats till årets insamlare i kategorin företagssamarbete av branschorganisationen Giva Sverige.