Kungsgatan © xNomad

Kungsgatan - Stockholms Paradgata för Pop-Ups

Det här 1.5km långa shoppingstråket, som löper genom stadsdelarna Norrmalm och Kungsholmen, väcker säkerligen en rad konnotationer. Kanske förs tankarna tillbaka till fredsdagen den 7e maj, 1945 - när tusentals människor firade Tysklands kapitulation efter andra världskriget här. Kanske är din direkta koppling till McDonalds som slog upp sin första restaurang just på Kungsgatan? Alternativt är du en av de 70,000 dagliga besökare som florerar längs gatan för att upptäcka dess enorma utbud av butiker.

Oavsett vilket så är Kungsgatan den perfekta destinationen för din nästa pop-up. Låt oss med ett konkret exempel förklara hur du genom att hyra en pop up lokal på denna anrika adress kan maximera din varumärkesexponering och fånga upp nya kunder.

xNomad samarbetade med sport- och underklädesmärket, Closely, för att lansera deras första fysiska butik på Kungsgatan 4. Som ett e-handelsbaserat varumärke ville Closely hitta en lokal för att maximera sin varumärkesexponering mot en bredare målgrupp och skapa en samlingsplats med ett högre syfte än renodlad försäljning. Closelys grundare Tove Langseth beskrev att avsikten med butiksöppningen inte endast var att möta kunder fysiskt eller erbjuda kundtjänst i butik, utan istället att skapa en plats för upplevelser.

Med xNomads helhetslösning för korttidsuthyrning av lokaler, valde Closely att lansera sin konceptbutik på Kungsgatan - en av Stockholms mest välbesökta gator och en samlingspunkt för restauranger, biografer och en rad butiker. Där Closely med hjälp av xNomads helhetslösning, skapat ett unikt showroom där kunder ges möjlighet att klämma och känna på företagets hållbara produkter i alla storlekar och delta i en rad olika events och workshops.

Sedan februari har Closelys fysiska butik lockat nya såväl som existerande kunder - och framförallt påvisat värdet av att som ett e-handelsmärke ha en fysisk butiksnärvaro. Genom att hyra en pop-up lokal på just Kungsgatan har Closely varit med och bidragit till en mer föränderlig stadsbild på en av Stockholms paradgator.

Är du själv en e-handlare med drömmar om en fysisk butikslokal? Eller har du inför höst- och vintersäsongen en kampanj som skulle tjäna på att lanseras i en konceptbutik? xNomads helhetslösning bistår dig med alla dina kortsiktiga hyresbehov. Med allt från att hitta rätt lokal och adress, till inredning och bemanning.

Kika in vår plattform för att hitta tillgängliga butikslokaler och för att komma igång med din pop-up process!