Samsung Pop-Up Stockholm Centralstation @xNomad

Hur Samsung omformade den traditionella tech-lanseringen

Samsung är ett av världens ledande elektronikbolag och är kända för sitt innovativa förhållningssätt till produktutveckling. Under hösten 2022, lanserade teknikjätten sin nya produktserie Galaxy Z Flip4 and Fold4. Två revolutionerande och vikbara smartphones - med en professionell kamera, vattentåliga material och med ett av marknadens mest avancerade mjukvarusystem.

För att fira lanseringen av den splitternya produktserien, ville Samsung sätta upp ett interaktivt event för att låta kunder ta del av de innovativa produkterna. Frågan som uppstod var hur elektronikjätten skulle skapa en nytänkande lanseringskampanj som särskiljde sig från den traditionella produktlanseringen.

Tillsammans med xNomad, bestämde sig Samsung för att ge sig ut på en europeisk pop-up turné för att introducera sina nya Galaxy Z produkter på marknaden. Istället för att förlita sig på en professionell reklamvideo för Flip och Fold-modellerna, ville Samsung möta sina kunder i en fysisk butiksmiljö. Inte enbart för att visa upp den nya produktlinjen, utan för att därtill ge pop-up besökare en möjlighet att uppsluka sig i och testa på de nya produkternas funktioner på ett nytänkande sätt.

xNomad hittade den perfekta butikslokalen för Galaxy Z pop-upen, som tog plats på Stockholms Centralstation i slutet av september. En lokal som möjliggjorde en kontinuerlig strömning av besökare under dygnets alla timmar.

Pop-upen var inredd med interaktiva displayer, ett löpband och ett flertal virtuella aktivitetsstationer. Där kunde besökare få en bättre inblick i vilka funktioner som de nya telefonmodellerna innebar och fördelarna som kommer med att bli en del av Samsung Galaxy Z imperiet.

Samsung Galaxy pop-upen var en strålande succé, och ivriga besökare och pendlare köade utanför showroom:et för att få uppleva en produktlansering utöver det vanliga.

Är du ett varumärke som vill skapa en kundupplevelse utöver det vanliga? Eller vill du placera ditt varumärke i händelsernas centrum? xNomads helhetslösning för pop-up koncept hjälper dig att påskynda processen från idé till fysisk aktivering.

Kika in xNomads plattform för att hitta den perfekta lokalen för din idé.