Yasuragi ger ut eget magasin.

Det första numret bär namnet Yasuragi Ichi, där ichi står för nummer ett. Syftet med magasinet är att ge gästerna som besöker Yasuragi en fördjupad kunskap om vad Yasuragi har att erbjuda i dess olika delar. Varje nummer kommer även att ha artiklar som berättar om olika japanska fenomen samt sådant som handlar om människans inre och yttre välbefinnande.

Magasinet delas ut till gästerna när de lämnar Yasuragi, det är en gåva att ta med sig hem som minne och inspiration. Yasuragi-magasinet kommer att ges ut två gånger per år, vår och höst.

I första numret, Yasuragi Ichi, kan du bla läsa om; Förvandlingen från LO-skola till japanskt Spahotell; Hur du skapar ett lyckat möte; Hur badar japanerna; Krönika av Sarah Dawn Finer; Om Vandringens- och stillhetens trädgård; Om den japanska träningsformen Seitai samt om Körsbärsblomningen i Japan.

Artikelförfattarna är spareporter Lotta Hellman, arkitekten Ulla Kastrup, japanexperten Monica Braw, kocken Martina Lundblad, seitaiinstruktören Kazemaru Yukawa-Bacon m. fl.

Redaktion: Kersti Olophsdotter, Mikael Lund, Michael Larkner, Sarah Schröder och Daniel Golabiewski.
Formgivning: Felix Sundberg.

För mer information eller om du vill ha ditt eget exemplar av Yasuragi Ichi kontakta
Kersti Olophsdotter, Pressansvarig
kersti.olophsdotter@yasuragi.se
Tel +46 (0)8 747 62 93

Pressbilder finns att hämta på: www.yasuragi.se/press

• onsen
  • ryokan
  • japansk trädgård
  • mötesplats
  • yasuragi kids
  • körsbärsblomning
  • japansk kultur
  • lo
  • sarah dawn finer
  • seitai
  • kundtidning
  • nytt magasin
  • upplevelse
  • teppanyaki; japansk mat
  • sushi
  • konferensanläggningar
  • japanskt spa
  • japan
  • bad
  • ¨Yasuragi Magasin - Ichi

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande behandlingar. Här finns 163 hotellrum och sviter i japansk stil, 25 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen omsätter ca 140 Mkr och drivs av Choice Hotels Scandinavia AS. Yasuragi ligger i ett naturskönt område bara 20 minuter från Stockholms innerstad. Byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.