Manifestation på den Internationella Fredsdagen tillsammans med meditationsläraren Pål Dobrin

Den 21 september infaller Internationella Fredsdagen. Internationella Fredsdagen instiftades av FN redan 1981 för att vädja till eldupphör och icke-våld. Sedan 2001 är dagen fixerad vid datumet 21 september. I fredsprocessen är det viktigaste första steget att få slut på våldet.

För att uppmärksamma dagen anordnar det digitala hälsoföretaget Yogobe en meditation LIVE online tillsammans med en av Sveriges främsta meditationslärare, Pål Dobrin. Genom föreläsningen och meditationen kommer vi att medvetandegöra och nå nya insikter kring vår medkänsla och vårt hjärtas färdigheter.

Till förmån för Afghanistan

Manifestationen är ett välgörenhetsevent till förmån för alla barn som drabbats och drabbas av händelserna i Afghanistan. Deltagarnas donationer går oavkortat till välgörenhetsorganisationen Röda Korset, som har funnits på plats sedan 1976 för att hjälpa barn och deras familjer med sjukvård, utbildning, mat och skydd mot våld och övergrepp.

Röda Korsets högsta prioritet just nu är att hjälpa familjer som lever på flykt med det mest grundläggande för att rädda barns liv. Det är också viktigt att hitta och skydda ensamma barn som kommit ifrån sina föräldrar i kaoset. Barnens säkerhet och rättigheter är alltid Röda korsets högsta prioritet.

Världen behöver mer omtanke. Genom att öka vår medvetenhet och utveckla hjärtats förmågor kan vi lyckas med den transformation och omställning världen behöver, berättar Pål Dobrin som även är utbildad i internationell kris och konflikthantering.

Läs mer om vad Röda Korset gör i Afghanistan och hur dina pengar bidrar till den hjälpen.

Klicka här för mer information om eventet och för att boka din plats.

För mer information, kontakta gärna:

Anna Reynold, Medgrundare, anna@yogobe.com

Yogobe främjar fysisk, mental och social hälsa genom att tillhandahålla digitala tjänster inom yoga och e-hälsa. Yogobe erbjuder stöd och vägledning i form av videovägledning och onlineekurser inom allt från yoga, träning och prevention till rehabilitering. Yogobe har idag över 190 000 medlemmar, utsågs 2017 till Årets hälsoföretag i Sverige och har många av Nordens främsta yogalärare, träningsinstruktörer och experter inom hälsa kopplade till sig.