Yoursongs Pressmeddelande The Plastic Pals

2008-09-24

The Plastic Pals, nytt band med nytt tänk!

Yoursongs, flerfaldigt nominerad till den hetaste musiktjänsten, ger denna vecka alla sina medlemmar spåret "Here Comes The Sun" från The Plastic Pals pinfärska debutalbum "Good Karma Café". Låten landar hos medlemmarna i morgon torsdag 25/9-08.

Genom SMS och nyhetsbrev via E-post erbjuder Yoursongs privatpersoner full koll på vad som händer i musikvärlden, vilken artist som spelar var och när, vem som släpper ny skiva varje vecka och vem som samarbetar med vem. Yoursongs väljer varje vecka ut en aktuell artist som hos tjänsten Yoursongs kallas "Veckans artist". Alla Yoursongs medlemmar får en gratis låt från den aktuella artisten att ladda ner till sin mobiltelefon eller E-post. På så sätt får medlemmarna en god idé om hur artistens musik låter, var man kan köpa skivan eller fler låtar och var artisten kommer att spela här näst.

The Plastic Pals släppte nyligen sitt debutalbum som band men flera av medlemmarna i bandet har lång erfarenhet av musikbranschen och vet hur man tar vara på modernare lanseringsmöjligheter och dagens teknik.

- Yoursongs är ett utmärkt verktyg för att nå ut i mediebruset för ett
independentband med minimal marknadsföringsbudget som The Plastic
Pals. Och av de många medlemmarna att döma verkar användarna också
uppskatta tjänsten som ett sätt att få tips om ny musik. Vi är mycket
glada över vårt samarbete med Yoursongs, säger Håkan Soold, sångare
och gitarrist i The Plastic Pals.

Musiken som distribueras är noga utvald av Yoursongs musikredaktion. Musiken kan vara topp30, Indie eller kanske en utländsk snackis som ännu inte har lanserats i Sverige.

- För oss som jobbar med musikurvalet på Yoursongs så finns det flera kriterier som vi vill att den aktuella artisten ska uppfylla men det mesta handlar om kvalité och någon form av driv. Men sen tycker vi nog att vi har bra smak också. Säger Staffan Celmins, Music Director Yoursongs.

För mer information om Yoursongs.se kontakta:
Arwind Malhotra, VD Yoursongs.se,
0703-97 66 59, email arwind.malhotra@yoursongs.se