​Gratis hudanalys i Yves Rochers butiker firar ett år

I Yves Rochers butiker bjuder personalen på hudanalys för individuellt anpassad hudvård

Ett år efter lanseringen av hudanalys i Yves Rochers svenska butiker är kundernas betyg entydigt. Gratis hudanalys har kommit för att stanna. Och inte bara det. Många väljer att regelbundet testa sin hud hos Yves Rocher för att säkerställa bästa möjliga hudvård. Helt kostnadsfritt.

I Yves Rochers svenska butiker erbjuder personalen kostnadsfri hudanalys med den avancerade utrustningen från Monoderm. På bara fem minuter får kunden en komplett analys av huden och en skräddarsydd rekommendation för bästa möjliga hudvård. Mätenheten MSA pro läser av hudens elasticitet, fukt, struktur, pigmentering, talg och lyster. Baserat på analysen ger personalen expertråd om hur man bäst tar hand om huden och vilka produkter som gör allra bäst nytta för just det individuella behovet.

Det är tydligt att kvinnor uppskattar att enkelt få en avancerad analys genomförd. Ett test som i sin tur hjälper dem att snabbt hitta exakt den hudvård som får deras hud att må fantastiskt. Vi är glada över att kunna erbjuda detta helt kostnadsfritt som en service och kvalitetskontroll, säger Sara Bertram, Marknadsdirektör Yves Rocher.

Hudanalysen erbjuds i samtliga svenska butiker och behöver inte förbokas.

I detta utskick medföljer även ett videoreportage om hudanalys i Yves Rochers butik på Mobila i Malmö.

Sara Bertram, Marknadsdirektör Yves Rocher. 042 – 17 96 46. Sara.bertram@yves-rocher.se