​Yves Rocher ny huvudpartner till Svanens kampanj ”rädda världen lite grann varje dag”

Köp ett Svanen-märkt schampo - få ett träd på köpet - rädda världen lite grann varje dag

Yves Rocher är huvudpartner till 2016 års Svanenkampanj ”Rädda världen lite grann varje dag”. Genom att i kampanjen lyfta fram det Svanenmärkta schampot Radiance Shampoo påminns konsumenterna om att det kan vara enkelt att handla för miljön, med skönhetsprodukter från växtriket. Den nationella kampanjen lanseras vecka 3, 2016 i dagspress, Stockholms tunnelbana, SJ, digitalt etc.

Med djupa rötter i växtriket satsar Yves Rocher på att ge tillbaka till naturen. Varje dag och i hela verksamheten. Utveckling, odling, framställan, förpackningar, transporter…inom alla steg av produktflödet står hållbarhet i fokus. Exempelvis planterar Yves Rocher 100 miljoner träd i 26 länder för att bidra till en grönare värld. Sedan 2009 är schampot Radiance Shampoo Svanen- och Ecolabel-certifierat och har sålt i en miljon exemplar. För varje sålt schampo bekostas planteringen av ett träd. Nu utökas samarbetet med Miljömärkning Sverige med huvudpartnerskap av 2016 års kampanj ”Rädda världen lite grann varje dag”.

Vår uppmaning är enkel. Använd schampot, plantera ett träd och rädda världen lite grann varje dag! Jag blir hoppfull över att människor tänker på miljön när de köper skönhetsprodukter. Det ger oss styrka att ta nya steg mot uthållig hållbarhet. Med kampanjen tror jag att väldigt många kommer att få upp ögonen för våra produkter från växtriket och rädda världen lite grann varje dag, säger Sara Bertram, marknadschef Yves Rocher.

Att kunderna tycker om det Svanenmärkta schampot är tydligt. Schampot är topp tre i försäljning med stigande volymer varje år. Schampot är milt och passar alla hårtyper och som respekterar miljön. Formulan klarar hårda krav på lätt nedbrytbarhet och skonsamhet för vattenlivet.

Yves Rocher är en av kampanjens fyra huvudpartners. Svanenskampanjen lanserades första gången i januari 2015 och fick 720 miljoner kontakter i Sverige. Mediapartners är Clear Channel och Getonboard. Nu genomförs kampanjen igen.

Vi är glada att välkomna Yves Rocher som partner i vår Rädda världen lite grann varje dag-kampanj. Tillsammans kan vi påverka människor att göra medvetna val för hälsa och miljö, säger Nancy Holm, kommunikations- och marknadschef på Miljömärkning Sverige AB.

Sara Bertram, marknadschef Yves Rocher. 042 – 17 96 46. Sara.bertram@yves-rocher.se