Zensum ingår samarbete med Skandiabanken

I höst tar Zensum nästa steg på den tillväxtresa som påbörjades 2013 med förmedling av blancolån, och lanserar förmedling av bolån. Nu presenteras Skandiabanken som det senaste tillskottet av långivare i panelen av banker.

“Vi är mycket stolta över att kunna presentera Skandiabanken som en ny samarbetspartner. Samarbetet med Skandiabanken innebär en större och bredare panel av långivare, vilket ger ännu större möjligheter för Zensums kunder att förbättra sina bolånevillkor” säger Goitom Semere, Bolånechef på Zensum.

“Vi har under en längre tid fört dialog med Zensum och följt deras utveckling mot att kunna förmedla bolån och är nu glada att ingå ett samarbete. Zensum blir ett bra tillskott i vår distribution för att kunna hjälpa ännu fler kunder till ett enkelt och transparent bolån” säger Tommy Björinge, Chef Egen distribution, Skandiabanken.

Ambitionen med Zensums bolånetjänst är att på ett ansvarsfullt sätt hjälpa privatpersoner att förbättra sina bolånevillkor. Det har varit ett intensivt arbete under det senaste året med att bygga jämförelsetjänsten. Stort fokus har lagts på teknisk utveckling av bolåneplattformen, integration av samarbetsbanker, lansering av en ny sajt samt rekrytering av erfarna och licensierade medarbetare inom bolån.