Zensum lanserar idag jämförelsetjänst för bolån i Sverige

Med en lönsam tillväxt inom låneförmedling av blancolån i Sverige och Norge sedan start, tar Zensum nu nästa naturliga steg i bolagets utveckling genom att lansera jämförelse och förmedling av bolån i Sverige. Idag är vi stolta över att kunna lansera vår svenska jämförelsetjänst för bolån i samarbete med Bluestep, Nordax och Skandiabanken.

I kölvattnet av COVID-19 och kraftigt stigande bostadspriser som resulterat i en ökad tillväxttakt för bostadslån har vi sett en ökande efterfrågan både hos våra kunder och våra partners.

“Vi har märkt att våra kunder efterfrågar en överblick av sin existerande lånesituation samt förslag på alternativ och att bankpartners samtidigt önskar komma i kontakt med nya relevanta kunder. Parallellt förändras också den svenska bolånemarknaden med framför allt utmanarbanker i spetsen, som genom konkurrenskraftiga erbjudanden kontinuerligt tar marknadsandelar inom nyutlåning från de mer etablerade storbankerna”, säger Zensums VD Leif Eliasson.

Efter ett framgångsrikt 2020, som har fortsatt under 2021 med ökande marknadsandelar, hjälper idag Zensums drygt 150 medarbetare sina lånekunder på den svenska och norska marknaden att jämföra sin existerande lånesituation. Nyligen passerade Zensum en viktig milstolpe med 700 000 genomförda lånejämförelser.

“Zensum är en relevant aktör på den nordiska lånemarknaden och i takt med att verksamheten utvecklas ser vi fram emot att kontinuerligt ingå partnerskap med fler bolåneinstitut för att kunna utveckla tjänsten och erbjudandet”, säger Leif Eliasson.