För Umeå Energi är kvalitet centralt och självklart!

För Umeå Energi är kvalitet centralt och självklart!

Umeå Energi Elnät arbetar aktivt med kvalitet och effektiva arbetsprocesser. Genom detta säkerhetsställer man att slutkunderna får det de betalar för. Digpros dpPower är det centrala informationssystemet för Umeå Energi Elnät. I systemet lagras bland annat all teknisk data kopplat till nätbolagets kapitalbas, som via förhandsregleringen av elnätsmonopolet ligger till grund för intäktsramen. Det är också här underlagen för prioritering av investeringar, reinvesteringar och underhåll skapas. Kvaliteten på data i, och arbetsprocesserna kopplade till, dpPower är därför kritisk för Umeå Energis fortsatt goda elnätsverksamhet med låga kostnader och hög leveranssäkerhet mot deras kunder.

Sigma hjälper just nu Umeå Energi Elnät med detta viktiga och självklara arbetet.

”Att vi har genomgående kvalitet i dokumentation och arbetsprocesser är för oss en självklarhet och våra kunder förväntar sig inget mindre av Umeå Energi Elnät än prisvärda leveranser med hög kvalitet i alla led. Att upprätthålla den goda kvalitetsnivå vi har lyckats nå idag är ett ständigt pågående arbete och där ser vi Sigma som ett stort stöd i arbetet och en kompetent samarbetspartner.”

Mattias Jonsson, sektionschef Dokumentation & System, Umeå Energi Elnät AB

Categories

Sigma is a leading consulting group with an objective to make our custom-ers more competitive. Our means is technological know-how and a constant passion for finding better solutions. We are 3,000 employees in eleven countries.

Sigma is owned by Danir, held by the Dan Olofsson family.

Sigma is a leading consulting group with an objective to make our customers more competitive. Our means are technological know-how and a constant passion for finding better solutions. In total, we are 5,000 employees in sixteen countries. Our services are provided by Sigma Technology, Sigma Connectivity, Sigma Industry, Sigma Civil, and Sigma Software.

Sigma is owned by Danir, held by the Dan Olofsson family.