3 opsætter mobilmast ved golfturneringen i Himmerland

Når Himmerland Golf Resort den 24. – 27. august for fjerde gang lægger golfbaner til de danske topspillere i den europæiske tour ”Made in Denmark”, så er det med en ekstra mobilmast, som skal sikre en god mobiloplevelse for 3’s kunder blandt de mere end 78.000 gæster.

Himmerland Golf Resort er næste stop på ruten, når teleselskabet 3 begiver sig ud på landevejene for at sikre den mobile dækning på sommerens events og festivaler. Turneringen ”Made in Denmark” er en af de største sportsbegivenheder i Danmark denne sommer og tiltrækker over 78.000 interesserede tilskuere. Derfor rykker 3 ind med en mobil mast for at sikre, at de mange gæster har fuld fart på mobilen, når uforglemmelige øjeblikke skal deles på de sociale medier.

”Dataforbruget stiger støt ved festivaler og store events, og vi forventer, at der kommer fuld fart over feltet, når tusindvis af 3-kunder er tilskuere til store sportsøjeblikke på Himmerland Golf Resort. Vores kunder er storforbrugere af data og til store events, som dette, kommer der ekstra belastning på nettet, når alle skal livestreame deres yndlingsspiller putte til bolden fra greenen eller uploade billeder fra banen. Derfor rykker vi ud for at sikre, at vores kunder får optimal netværksoplevelse,” siger Stefan Ring Støhrmann som er ansvarlig for opsætning af netværk til sommerens events.

Den 22 meter høje mast, som er udstyret med både 3G og 4G, kommer til at stå på en bakketop ved banen tæt ved tv-stationerne’s sendevogne, hvilket er en optimal placering i området. 3’s almindelige master i området justeres under festivalen med såkaldte ”festivalindstillinger”, som betyder, at festivalgæsterne i området altid kan komme i kontakt med hinanden via sms og almindelig samtale, da dette prioriteres over data. Rent praktisk kan det derfor tage lidt længere tid at uploade et billede til Facebook under en særlig populær runde, hvor mobilerne ’gløder’ mere end ellers.

DE RULLENDE MASTER
3 har siden 2011 haft otte rullende mobilmaster og 11 frame sites, som hver sommer køres ud til events i Danmark.

I 2017 dækker 3 omkring 40 events.

Fakta om masterne:
Højde: 22 meter
Vægt: 22 tons inklusive fundament
Transport: foregår som særtransport via en fast underleverandør
Teknologi: 3G og 4G
Kapacitet: UMTS 900 MHz, UMTS 2100 MHz, LTE 1800 MHz, LTE 2600 MHz

Frames
3 har i alt 11 såkaldte frames, som bl.a. anvendes på Skanderborg Festival, når terrænet evt er fyldt med træer mv.
Fakta om disse frames:
Mål: 2,4m x 2,5m x 1,5m
Vægt: 600 kg
Transport: På almindelig lastbil
Teknologi: 3G og 4G
Kapacitet: UMTS 900 MHz, UMTS 2100 MHz, LTE 1800 MHz, LTE 2600 MHz

Kontakt Lotus Ankjær Hedebroe, Communications Advisor, 3 Danmark, e-mail:lotus.hedebroe@3.dk, mobil: 31 20 08 48.