HAMILTON – JAN GUILLOUS AGENT ER TILBAGE I NY THRILLERSERIE MED JAKOB OFTEBRO

Røgen fra nytårsraketterne har dårligt lagt sig, før C More blænder op for den nye thrillerserie med Jakob Oftebro som den legendariske agent Carl Hamilton. Den skandinaviske udgave af Bond og Bourne er baseret på Jan Guillous populære bøger. I den nye serie hvirvles Hamilton ind i en international sag, hvor hans fortid gør, at han kommer under mistanke, da Stockholm rammes af en række bombninger og cyberangreb. Men hvem står i virkeligheden bag?

Se traileren til Hamilton

Nytårsdag skyder C More 2020 i gang med intens spænding og hæsblæsende action, når der blændes op for streamingtjenestens største internationale satsning nogensinde – thrillerserien Hamilton med Jakob Oftebro i titelrollen.

I kølvandet på en række bombesprængninger og cyberangreb i Stockholm kæmper den svenske efterretningstjeneste (SÄPO) for at finde ud af, hvem som står bag. Carl Hamilton, som netop er vendt hjem til Sverige efter mange års hemmelig uddannelse i USA, indgår nu i den hemmelige specialenhed OP5. Samtidig kommer han under mistanke af SÄPO-agenten Kristin Ek (Nina Zanjani), som beslutter sig for ikke at slippe ham af syne. Plaget af sin fortid kommer Hamilton snart under mistanke, ikke bare for at stå bag terrorhandlingerne men også for at være dobbeltagent for CIA.

- Det er en ære at få lov til at portrættere Carl Hamilton. En legendarisk skikkelse jeg selv er vokset op med, siger Jakob Oftebro og fortsætter:

- Vi møder ham, da han ankommer til Sverige direkte fra akademiet og vi kommer til at opleve hans vej til at blive agent. Han er plaget af traumer og det store ansvar, der ligger på hans skuldre. Det var fysisk hårdt at gå ind i sådan en rolle. Med alle de færdigheder der skal læres og andre sprog, der skal mestres. Det er også udfordrende at gå ind i en rolle, der ligger så langt fra mit eget liv. Men jeg er utrolig glad for at jeg har fået lov til at give et bud på en ung Hamilton, siger Jakob Oftebro om den krævende rolle.

Udover Jakob Oftebro og Nina Zanjani så medvirker også Katia Winter, Krister Henriksson, Thomas Hanzon, Jörgen Thorsson, Suzanne Reuter, Peter Andersson og Annika Hallin i serien.

Jan Guillous succesromaner om den svenske agent er blandt de mest succesfulde bogserier nogensinde i Sverige og er tidligere blevet filmatiseret med blandt andre Stellan Skarsgård, Peter Stormare og Mikael Persbrandt i hovedrollen som Carl Hamilton. Seriens handling er derimod en helt ny historie skrevet af Petter S Rosenlund.

Hamilton består af 9 episoder og får premiere den 1. januar. Herefter udkommer der nye episoder hver onsdag.

Det er også muligt at streame Hamilton: I nationens interesse og Hamilton 2 – Men ikke hvis det gælder min datter. Begge med Mikael Persbrandt - samt Kodenavn: Coq Rouge med Stellan Skarsgård.

• jakob oftebro
  • hamilton