Mød Dekton® by Cosentino i kokkeuniverset, Pilsa Educa

Udgangspunktet for det kreative designteam bag det nyetablerede kokkeunivers, Pilsa Educa, var at skabe et effektivt og velfungerende centrum for såvel professionelle som amatørkokke, som tog afsæt i stedets originale, rå rammer. At understøtte den gamle bygnings oprindelige stemning med de synlige murstensvægge med kontrastfyldte rå overflader, metalstrukturer, gulve og ikke mindst elementer som køkken- og arbejdsbordene i uddannelsesområderne.

Samtidig skulle det fabriksinspirerede design brydes af materialevalg og designelementer, der bringer os tættere på naturens uendelighed – uden at gå på kompromis med funktionalitet og holdbarhed.

Valget af Dekton® tog afsæt i materialets varme- og kulderesistens – samt ridse- og stødfastheden, som gør det muligt at arbejde med mad, køkken- og kogegrej uden risiko for at beskadige og ødelægge arbejdsstationen.

Dekton® Trilium, et perfekt industrielt udtryk

Forskellige Dekoton® overflader er i spil i indretning – med den markante Dekton® Trilium fra Cosentinos Industrial Collection som den mest i øjnefaldende på gulve, vægarealer og bordplader. De i alt 260m2 Trilium imødekommer til perfektion de æstetiske krav med sin unikke, oxiderede overflade med det markante metalliske udtryk. At Dekton® Trilium derudover er et bæredygtigt valg med sine 80% genanvendte råmaterialer var for designteamet en ekstra men slet ikke uvæsentlig feature.

Dekton® Trilium er anvendt til gulvene i uddannelseslokalerne – og flyder som i ét op af arbejdsstationer og bordplader.

Dekton® Aura, den naturlige kontrast

For at skabe energi valgte designteamet at integrere 75m2 af den lyse Dekton® Aura i indretningen – som gulve, receptionsområde, bar og bordplader. Det naturlige, lyse udtryk blev valgt for at skabe en æstetisk markant difference til arbejds- og uddannelsesområderne.

Pilsa Educa byder velkommen med en stor græsvæg, som med sin intense grønne farve giver kontrast til det naturlige, hvide indtryk, som skabes af den attraktive Aura fra Dekton® Natural Collection. Resultatet er intenst med den hvide bagrund, som brydes af de elegange linjer, som minder om naturlige klippeformationer.

Sammenhængen i hele kokkeuniverset understreges med anvendelse af Dekton® Aura i ét enkelt kokkeskoleområde, hvor de to vidt forskellige udtryk forenes i en ekstra køkkenø i en helt særlig kombination af industri og natur.

For detaljer om projektet tjek: https://www.cosentino.com/case-studies/pilsa-educa-with-dekton-by-cosentino/

• Arkitektur

• dekton aura