DAT-Schaub sælger norsk ingrediensselskab til Orkla Food Ingredients

Danish Crowns datterselskab DAT-Schaub har underskrevet en aftale med Orkla Food Ingredients om salg af samtlige aktier i sit norske selskab Arne B. Corneliussen AS, der leverer ingredienser til norsk fødevareindustri.

Arne B. Corneliussen blev etableret i 1949 og har siden 1995 været ejet af DAT-Schaub A/S. Selskabet producerer krydderier, marinader, smagstilsætninger og andre funktionelle løsninger til primært den norske kødindustri.

- Vi har kun gode erfaringer fra vores tid som ejere af Arne B. Corneliussen, men vi ønsker nu at koncentrere indsatsen i vores virksomhed. Vi tror på, at et norsk ejerskab vil være positivt for selskabet, og vi ser frem til at fortsætte det tætte samarbejde mellem DAT-Schaub og Arne B. Corneliussen, siger Jan Roelsgaard, CEO i DAT-Schaub.

- Dette opkøb giver os adgang til en ny vækstplatform inden for levnedsmiddelindustrien. Købet indebærer samtidig et potentiale for synergier med vores eksisterende virksomhed i Norge, siger koncerndirektør og leder af Orkla Food Ingredients, Pål Eikeland.

Arne B. Corneliussen, der ligger i Oslo, har 32 ansatte og en omsætning på 188 millioner norske kroner i 2016. Parterne har aftalt ikke at offentliggøre købesummen.

Aftalen er betinget af de norske konkurrencemyndigheders godkendelse.

• køb og salg