Icelandair er Europas mest punktlige flyselskab på langdistance ruterne.

Association of European Airlines (AEA) har for nylig kåret Icelandair som Europas mest præcise flyselskab  på de lange ruter. Tallene, som dækker maj måned, viser, at Icelandair er nr. et med en punktlighed på 91.1%. Icelandair lå også i top i perioden januar – maj med 89.9% fly til tiden.

På alle internationale flyvninger – også inklsusive de kort- og mellemdistancer ruter, som Icelandair ikke servicerer – er Icelandair stadig på femtepladsen ud af 25 internationale flyselskaber med, indtil videre,  en punktlighed på 89.9 i dette år . AEA offentliggør jævntligt tal fra sine medlemmer.

”Punktlighed er en meget væsentlig faktor hos Icelandair og det er selvfølgelig vigtigt for os, at vi ligger helt i top sammenlignet med andre europæiske flyselskaber” siger Birkir Hólm Gudason, Icelandairs adm. Direktør. Birkir tilføjer: ”Set i lyset af, at vi for ikke så længe siden har øget vores rutenetværk og nu har ca. 400 ugentlige flyvninger, er det en ekstra god nyhed”.

Seneste nye medlem i Icelandairs rutefamilie er helårsruten til Denver, Colorado og Icelandair har således syv amerikanske og to canadiske destinationer.

Som en ekstra service her i sommerperioden, tilbyder Icelandair direkte fly fra Keflavik til Akureyri, Nordislands største by og Islands næststørste. Akureryri services med op til fire ugentlige afgange i perioden 7. juni – 30. september, hvilket gør rejsen til Nordisland lettere og hurtigere da man ikke skal via Reykjavík.

• rejser til nordamerika
  • rejser til usa