Icelandairs første Boeing 767 fly på vingerne i den første uge af maj.

Det første af Icelandairs to nye wide-body Boeing 767 fly lettede i første uge af maj og det andet er i luften 15. maj.

De to fly bliver anvendt på udvalgte ruter fra Island: New York (JFK), Chicago (ORD) og Boston i USA og til London, København og Amsterdam i Europa. Kapaciteten er 262 passagerer og giver således en stigning på op til 44% i sædekapacitet i forhold til den eksisterende flytype, som er Boeing 757.

Icelandairs flåde er nu oppe på 28 fly: To Boeing 767 og 26 Boeing 757. De to såkaldte wide-body fly, der som nævnt er i luften i løbet af maj, er blevet gennem renoveret fra ende til anden siden de kom til Icelandair i vinter og det inkluderer bl.a. nye sæder, individuelt underholdningssystem, stemningslys i kabinen og gate-to-gate Wi-Fi.

Siden 2009 er Icelandairs rutenet tæt på tredoblet med en øgning i kapacitet fra 1,3 mio til ca 3,7 mio passagerer. Når højsæsonen topper i løbet af sommeren har Icelandair mere end 100 daglige afgange fra Europa, Island og Nordamerika.

Icelandair har 43 destinationer, her af 16 destinationer i Nordamerika: Boston, Washington D.C. New York (JFK og Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland, og Chicago i USA. Toronto, Halifax, Vancouver, Edmonton og Montréal (fra maj 2016) i Canada.

• boeing 767
  • flytype