Mange tror en Jaguar koster fra en million, men den fordom er der efterhånden prikket hul på. Den nye Jaguar E-PACE – kommer til at koste fra 414.900 kr. og kan privatleases for under 5000 kr. om måneden.

Eksplosivt Jaguar og Land Rover salg

Knap 100 nye kunder på en måned og et rekordstort antal besøgende hos landets Jaguar og Land Rover forretninger. Det er resultatet efter øget fokus på privatleasing og stærke tilbud i november måned.

Sidste år rullede der 371 solgte biler ud af Jaguar Land Rovers to forretninger.I gennemsnit 31 biler om måneden. Og set i det lys må man sige, at november måned har vist sig at være intet mindre end forrygende. I alt knap 100 nye kundeordre er der kommet ind. Men salget er ikke kommet af sig selv. Det er resultatet af en målrettet og aggressiv prispolitik, forklarer landechef Michael Lund fra British Car Import.

”Vi brugte de leasingbiler som var kommet hjem, og egentlig var beregnet til et dybfrosset erhvervsmarked, til at sætte priserne voldsomt ned for de private kunder. Samtidig gik vi ud med meget attraktive privatleasingtilbud, og beskatningspriser. Vi havde naturligvis forventet en effekt, men at den blev så markant, overgår selv mine forventninger, fortæller Michael Lund. Hos Land Rover er det især Land Rover Discovery Sport og Range Rover Evoque der har solgt godt, mens det hos Jaguar er F-PACE, XE og modellen XF, der har været drivende for salget.

Antallet af de såkaldte leads – altså henvendelser fra kunder, der søger informationer via nettet eller besøger forhandleren for en prøvetur, nærmer sig kombineret 500 denne måned – og op til 40 prøvekørsler på en almindelig søndag, er ikke noget man er vant til hos Jaguar Land Rover. Men det er meget positive tegn, og præcis den vej man har tænkt sig at gå i jagten på endnu mere vækst.

”Vi skal vokse markant de næste år, og allerede nu har vi øget bemandingen i vores forretninger og her hos importøren. Vi har også allerede introduceret et af Danmarks bedste CRM systemer, så alle de kunder, der henvender sig til os for mere information, prøvekørsler eller tilbud får hurtig og effektiv betjening. Det har hjulpet os til det gode salg, og er helt afgørende for fremtiden, hvor vi fortsætter oprustningen”, siger Michael Lund, der også fortæller at salget ikke alene er vokset – det har også ændret karakter.

”Vi har været vant til, at kunderne primært har været på erhvervsleasing, men nu ser vi også et langt højere antal privatkunder. Det beviser i hvert fald for mig, at de private kunder gerne vil have en Jaguar eller en Land Rover, og nu har fundet ud af, at den ikke nødvendigvis koster fra en million – man at de kan blive godt kørende for under det halve”, siger Michael Lund. Som bedste eksempel nævner han Jaguars nye SUV – E-PACE, der kan privatleases for 4995 kroner om måneden eller købes for 414.900 kroner, når den kommer til salg i slutningen af januar. Har man firmabil er erhvervsbeskatningen også gunstig med en beskatning fra 325.576 kr.

We employ almost 42,000 people globally and support around 240,000 more through our dealerships, suppliers and local businesses. Manufacturing is centred in the UK, with additional plants in China, Brazil, India and Slovakia.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2016 Jaguar Land Rover sold more than 583,000 vehicles in 136 countries, with more than 80 per cent of our vehicles produced in the UK being sold abroad.

Our innovation is continuous: we will spend more than £4 billion in the coming year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer ultra-clean petrol and diesel engines.