Nye asiatiske saucer – a moment for two

Santa Maria vil som Nordens førende smags og krydderivirksomhed vise vejen til alverdens køkkener. Fra Indien og Thailand kommer nu fire nye, dejlige saucer, baseret på traditionelle ingredienser: Kerala Curry, Tikka Masala og Korma fra Indien og Satay fra Thailand.

De fire nye varianter af Santa Marias populære cookingsaucer kommer i smarte engangspakninger til to personer. Svits kylling, oksekød eller grøntsager og tilsæt saucen direkte på panden. Et godt, hurtigt og enkelt måltid, som giver dig den autentiske smag af indisk og thai.

Hver af cookingsaucerne indeholder 200 g. Vejledende pris: 21,50 kr.

De nye saucer kan lige som resten af Santa Marias India og Thai sortiment købes i Føtex og Bilka fra uge 44.

Madbloggere og redaktionelle medier er velkommen til at prøve nyheden fra Santa Marias. Kontakt os, så sender vi en testpakke med vores nye saucer til dig.

BAG OM NYHEDEN

Kerala Curry Cooking Sauce

Kerala i indien kaldes for krydderikysten eller kokosnøddernes land. Her laves den aromatiske Kerala-karry på sorte sennepsfrø, karryblade og rød chili. Kerala Curry Cooking Sauce er krydret, cremet af kokosmælk og har en pikant smag af sennep, gul karry og koriander. Passer godt til oksekød, kylling eller friske grøntsager.

Tikka Masala Cooking Sauce

Klassisk ret i det indiske køkken. Syrlig, frisk og krydret, men også mild og med tydelig smag af tomat, kardemomme, ingefær, hvidløg og kommen. Krydderierne fremhæves af syren fra bl.a. lime. God til kylling og lam.

Korma Cooking Sauce

En traditionel indisk ret. Mild, velafbalanceret og cremet med smag af kokos, koriander, kardemomme og lime. Masser af kokosmælk giver saucen fylde. Går godt til fisk, kylling eller lam.

Satay Cooking Sauce

Satay er en populær thailandsk ret. Cremet jordnøddesauce med kokosmælk krydret med thailandske krydderier som chili, citrongræs og tamarind. Glimrende til kylling.

• Fødevarer

• thaimad
  • indiskmad
  • cookingsaucer
  • ingredienser
  • thai
  • india

Santa Maria AB er Nordens førende producent af smagsoplevelser. Selskabet udvikler og driver madtrends inden for to forretningsområder: Retail og Food Service. Under varemærket Santa Maria findes varegrupperne: Krydderier, Tex Mex, Thai, India og BBQ. Produktudvikling og kvalitet er hjørnesten i Santa Maria og virksomheden arbejder systematiske for at opnå højeste produktsikkerhed og -kvalitet i alle dele af produktionen. Santa Maria er certificeret inden for BRC-standarden. I 2010 omsatte Santa Maria AB inkl. datterselskaber for cirka fire milliarder SEK. Santa Maria samarbejder med RedBarnet og Palmeolieprojektet RSPO. Læs mere på www.santamaria.dk.