Hansa Park i Nordtyskland er et must på børn og barnlige sjæle. Det er bare en af de mange oplevelser, du kan komme tættere på på Scandlines' nye site 'Tæt på Tyskland'.

Nyt dansk inspirationssite sætter fokus på weekendturen

Danskerne er glade for at pakke bilen og tage på en forlænget weekend, når der skal ske noget. Et nyt inspirationssite fra Scandlines hylder småturene og giver masser af gratis inspiration.

Hvor finder man den bedste forlystelsespark i køreafstand hjemmefra? Og hvor kan man opleve lækker mad uden at blive flået? Det er nogle af de tanker, der popper op, når danskere leder efter inspiration til deres næste get-away. Et større researcharbejde viser, at det især er ’gourmet’, der er udgangspunktet, når danskerne søger efter ferie-inspiration på internettet. Og netop de ting, danskerne er mest interesserede i at opleve på en miniferie, er udgangspunktet for et nyt inspirationssite, der lanceres den 3. juli 2017. Det er færgerederiet Scandlines, der står bag det nye site, som går under navnet ’Tæt På Tyskland’.

Formålet med sitet er at slå et slag for, hvor mange oplevelser, der ligger og venter tæt på den anden side af den dansk-tyske grænse. Derfor kan man på sitet hente inspiration til miniferier i Nordtyskland, der som bekendt ikke er længere end en køretur væk.

Ifølge Danmarks Statistik ligger Tyskland nummer to over danskernes favorit feriedestinationer. Som transportør af rejsende mellem netop Danmark og Tyskland vil Scandlines ifølge Brian L. Hansen, Product Manager hos Scandlines, gerne fortælle, hvor mange ting Tyskland har at byde på:

”Der er ingen tvivl om, at rigtigt mange danskere er vilde med Tyskland, men vi vil gerne brede det gode budskab ud og slå et slag for Tyskland som ferieland tæt på Danmark – og ikke alene som gennemkørselsland på vej længere sydpå,” siger Brian L. Hansen.

Derfor ligger der nu på sitet 'Tæt på Tyskland' 100 dugfriske artikler med inspirerende billeder, film og informative links til ferieklare danskere. Sitet er opdelt i kategorier, så det er let at finde det, man søger efter. Under ’Mad & drikke’ kan man eksempelvis finde underkategorier med alt inden for information om Berlins 19 Michelinrestauranter til hvilken dönerkebab, man skal smage, inden man dør.

Ud over gourmet er hoteller, shopping, gå-ud-steder, wellness og kulturelle oplevelser i Nordtyskland også en del af paletten, og især aktiviteter centreret omkring storbyerne Hamborg og Berlin er i fokus.

Sitet 'Tæt på Tyskland' lanceres den 3. juli 2017. Planen er, at der med tiden også vil være mulighed for at finde gode tilbud og købe pakkerejser på sitet.

Tjek sitet 'Tæt på Tyskland' ud.

Researcharbejdet er foretaget af reklamebureauet Hjaltelin Stahl på vegne af Scandlines.

Danmarks Statistiks resultat kan læses på Danmarks Statistiks hjemmeside

Læs mere om Scandlines på www.scandlines.dk.

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark, Tyskland og Sverige siden 1872. Under navnene Scandlines og Scandlines Helsingør-Helsingborg markedsføres i dag tre korte færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden. Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Fordelt på over 90.000 afgange på 12 færger transporterede Scandlines i 2016 i alt 15 millioner passagerer, 3,2 millioner personbiler, 1 million fragtenheder og 64.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden, Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.