Scandlines sikrer NFH ny spiller

Scandlines sikrer NFH ny spiller

Lykke Frank Hansen startede den 8. oktober 2019 i en deltidsstilling hos Scandlines. Det giver hende mulighed for at forstærke NFH’s ligahold foreløbig resten af sæsonen.

Siden 2013 har Scandlines haft en samarbejdsaftale med lokalområdets store flagskib i håndbold, Nykøbing Falster Håndbold (NFH). Scandlines og NFH har kunnet glæde sig over et rigtig godt samarbejde, hvor nogle af verdens dygtigste håndboldspillere sammen med landets ubetinget bedste publikum har givet håndbold-Danmark nogle fantastiske oplevelser. Gennem sportslige og kulturelle aktiviteter har Scandlines og NFH sammen markedsført Lolland-Falster.

Det har kun kunnet lade sig gøre, fordi der bag NFH står en stor gruppe af stærke samarbejdspartnere, der effektivt bakker op om klubben.

Det stærke netværk har nu vist, hvad det formår: For at få den grønlandske spiller Lykke Frank Hansen med på ligaholdet skulle der findes job, bolig og personlig sponsor til hende. Takket være et rigtig samarbejde blandt store og små partnere er NFH netværket kommet i mål med alle tre opgaver. Lykke startede den 8. oktober som administrativ support i Scandlines Category Management teamet for Retail og Catering. Her skal hun varetage en bred vifte af opgaver, som også har en bred berøringsflade internt.

Mark Winslow, Vice President - Category Management, siger: ”Flere af vores medarbejdere følger ligaholdet tæt. Vi er derfor glade for, at vi sammen med en erfaren og kompetent medarbejder som Lykke har kunne finde en model, således at vi får løst opgaverne samtidigt med, at Lykke kan blive en del af NFH fremadrettet. Det er bestemt en styrke, at vi forstår at stå sammen og ser mulighederne ved hinanden, når der er behov for det.”

Kristian Jakobsen, kommerciel direktør hos NFH udtaler: ”Det var netop hos Scandlines, at der blev iværksat forskellige initiativer for at få Lykke med på holdet. Til NFH’s førsæson-arrangement om bord på Scandlines færgen efterlyste vi job, bolig og personlig sponsor til Lykke blandt en større gruppe NFH partnere.”

NFH netværket tæller p.t. 235 virksomheder, der samarbejder og sparres om forskellige opgaver og udfordringer samtidig med, de deler en passion for NFH’s ligahold.

Kristian Jakobsen afslutter: ”NFH’s partnere står sammen og opnår store resultatet i fællesskabet – både for NFH, men også for partnerne indbyrdes. Det er lykkedes at skabe et netværk, hvor værdiskabelse er i højsædet.”

Personlig sponsor for Lykke Frank Hansen er, Tingsted Multiservice ved Palle Stryhn – som ses på billedet sammen med sin spiller.

NFH ligger p.t. i på en 9. plads i den bedste danske række (HTH Ligaen)

Scandlines står som symbolet på et historisk og tæt samarbejde mellem Danmark og Tyskland. Scandlines driver to færgeruter med høj kapacitet og frekvens samt en grøn vision for fremtiden.

Kerneforretningen består i at levere en effektiv og pålidelig transportservice til både passagerer og fragtkunder. Hovedfokus i alle Scandlines’ aktiviteter er at skabe værdi for kunderne om bord på færgerne såvel som i Scandlines’ butikker.

Med over 43.000 afgange på 8 færger transporterede Scandlines i 2018 i alt 7,4 millioner passagerer, 1,8 millioner personbiler og over 700.000 fragtenheder og 36.000 busser på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.

Pressekontakt NFH

Kristian Jakobsen
Kommerciel Direktør
Telefon +45 28 90 11 11
E-mail: kj@nfh.dk

Læs mere om NFH på www.nfh.dk

Med 39.000 afgange fordelt på syv færger transporterede Scandlines i 2023 tæt på 6,4 millioner passagerer, over 1,6 millioner personbiler og over 700.000 fragtenheder på ruterne Rødby-Puttgarden og Gedser-Rostock.