Her er de mest solgte mobiler i august

Telia har opgjort top 10-listen over de mest solgte mobiler i august. Apple slutter sommeren af med at indtage de to øverste pladser, og flagskibsmodellerne stjæler endnu engang showet.

Apples iPhone 6 har været den mest solgte mobil i hele 2015 og fortsætter med at indtage førstepladsen på top 10-listen i august måned. iPhone 5s er avanceret til en andenplads i forhold til sidste måned, hvilket betyder, at Apple nu sidder på listens to øverste pladser.

AppleiPhone6

Samsung er denne gang repræsenteret med hele fire forskellige modeller, og det er især flagskibene Galaxy S6 og S6 edge på henholdsvis 4. og 5. pladsen, der ånder Apple i nakken. Der er også blevet plads til deres Galaxy Xcover 3, der med sit robuste og vandtætte ydre runder månedens liste af.

Samsung6edge

Sony er på listen med tre forskellige mobiler, hvor det igen er Xperia E 4G, der ligger højest på en tredjeplads. Mobilen har de sidste måneder haft et solidt tag i toppen, og det ser ud til, at modellens brugervenlighed, lidt lavere pris samt 4G har vundet indpas hos danskerne. Der er også blevet plads til Xperia Z3 Compact på en 7. plads og endelig den nye Xperia Z3+, der har sneget sig ind på en 9. plads i august.

SonyXperia3z+

”Der er ingen tvivl om, at flagskibene klarer sig rigtig godt, når det kommer til salget. Vi oplever stor efterspørgsel på topmodellerne, men det er også blevet til enkelte modeller i midter-segmentet, hvor der er plads i markedet til gode smartphones til en lavere pris. Derudover er mere niche-prægede modeller som Xcover 3 også populære blandt mere aktive typer og fx håndværkere, som har brug for, at deres telefon kan holde til lidt af hvert”, siger Jesper Lylloff, produktansvarlig i Telia.

Selvom Apple, Samsung og Sony dominerer salgslisten i august måned, så ligger Huawei med deres Y550 lunt i midten på en 6. plads, hvilket endnu engang gør den til Huaweis mest solgte model.

HuawaiY550

• smartphone
  • apple
  • top10