TeliaSonera vinder LTE-pris for 4G roaming

TeliaSonera vandt i aftes en prestigefyldt pris ved LTE Awards 2013 i Amsterdam. TeliaSonera tog førsteprisen i kategorien ’Best LTE/4G Roaming Product and Service” for den nyskabende roamingservice, der – som det første sted i verden – gør det muligt for danske telekunder at benytte deres 4G-abonnementer i Sverige. Den dansk/svenske roamingservice blev lanceret af TeliaSonera i februar i år.

Det er tredje gang, at TeliaSonera modtager en pris ved LTE World Summit, og det nordiske teleselskab er stolte af endnu engang at indtage pionerrollen inden for 4G-teknologien:

“4G roaming mellem Danmark og Sverige er et vigtigt skridt hen imod at kunne give vores kunder mulighed for at udnytte den lynhurtige 4G-teknologi – også når de rejser ud i verden. Vi tror på, at moderne teknologi skal være tilgængelig og let at bruge både nationalt og internationalt. Det er grunden til, at vi har stor fokus på at give kunderne mulighed for gnidningsfrit at udnytte mulighederne med 4G, også på tværs af landegrænser,” siger Tommy Ljunggren, Head of System Development i Telia Mobility Services, TeliaSonera.

I løbet af 2013 vil 4G roaming også blive lanceret på andre TeliaSonera-markeder – og allerede fra i dag kan også norske kunder udnytte deres 4G-abonnementer, når de besøger Sverige.

TeliaSonera vil med tiden også åbne op for 4G roamingaftaler med operatører uden for TeliaSoneras egne markeder.

Siden 2009, hvor TeliaSonera som den første operatør i verden lancerede 4G kommercielt, er teknologien blevet bredt tilgængelig og værdsat af utallige kunder verden over. Hurtigere surfing, bedre streamingoplevelser og online gaming er nogle at de markante fordele, der følger med 4G.

• 4g
  • lte