Boblberg vinder fællesskabspris og runder 200.000 medlemmer

Fælleskabsplatformen Boblberg har netop rundet et medlemstal på 200.000 medlemmer, og kan nu også kalde sig vinder af Fællesskabsprisen 2019.

- En ud af fem danskere oplever, at de står uden for fællesskabet, og netop derfor er det fantastisk, at Boblberg kan bringe mere end 200.000 danskere sammen omkring fælles interesser. Vi er meget beærede over at have modtaget Fællesskabsprisen 2019, for det er netop hér man kan finde sit næste fællesskab, siger Rasmus Stæhr, medstifter af Boblberg.

Torsdag den 29. august fik Rasmus Stæhr modtog fællesskabsprisen 2019 ombord på DFDS Pearl Seaways af Børne- og Ungeminister, Pernille Rosentkrantz-Theil (S). Boblberg var sammen med 30 andre fællesskabsengagerede organisationer og personer nomineret til prisen og vandt for sin storslåede indsats for at hjælpe flere borgere ind i et fælleskab.

I dag oplever en ud af fem danskere, at de står uden for fællesskabet. Med Boblbergs digitale fællesskabsplatform, af samme navn, bringes mennesker sammen i fællesskaber på kryds og tværs af lokalsamfund og gør dermed en ekstraordinær forskel for det sociale fællesskab.

Boblberg arbejder i dag sammen mere end 30 kommuner, og har tidligere på året indgået et stort partnerskab med Dansk Røde Kors. Sammen kæmper Boblberg og Røde Kors for at bringe endnu flere ind i fællesskabet og mindske ensomheden blandt danskerne, så ingen står alene. Det fælles mål er at engagere 500.000 danskere i nye fællesskaber inden udgangen af 2022.

- Vi håber, at Fælleskabsprisen kan være med til at vække interesse hos endnu flere kommuner og samarbejdspartnere, som også ser vigtigheden i fællesskabet, siger Rasmus Stæhr.

• ensomhed
  • sundhed