Icelandair – nousukiito jatkuu - + 18 % kasvu ensimmäisen viiden kuukauden osalta

Kokonais matkustajamäärä tammi-toukokuussa saavuttaa lähentelee miljoonaa matkustajaa ja edustaa + 18 % kasvua edellisvuoteen. Toukokuun kasvu oli + 22 % ja 266.782 matkustajaa, ensimmäisen viiden kuukauden osalta yhteensä 933.635.

Yhtiö ilmoittaa myös ensimmäisen viiden kuukauden osalta myönteisen kehityksen täyttöasteen osalta 79,9 % jossa kasvua edellisvuoteen + 3,7 %

Icelandair avasi uuden kohteen Portlandin, Oregonin osavaltiossa 19.5. ja ilmoitti samalla myös avaavansa uuden ympärivuotisen reitin Chicagoon, Maaliskuussa 2016 ja siten lentää yhteensä 15 kohteeseen Pohjois-Amerikassa.

Icelandair markkinoi kohteiden lisäksi Islanti Stopover mahdollisuutta. Nopean koneenvaihdon vaihtoehtona voi pysähtyä samalla lentohinnalla Islannissa 1-7 vuorokautta vapaavalintaiseen suuntaan.

Icelandair konekanta 2015 on 24 Boeing 757 konetta ja 2016 aikana yhtiö ottaa käyttöön myös kaksi uudistettua Boeing 767-300 konetta joiden kapasiteetti on 260 matkustajaa. Koneiden yhdistelmä lisää kapasiteettia ja mahdollistaa kasvun erityisesti kohteisiin jossa on laskeutumisaika rajoitteita.

Chicago O‘Hare International on yksi kiireisimmistä lentoasemista USAssa ja keski-lännen liike-elämän ja liikenteen keskipiste. Icelandair lentää 40 kohteeseen joista 15 Pohjois-Amerikassa : Boston, Washington D.C., New York (JFK ja Newark), Orlando, Minneapolis/St. Paul, Denver, Seattle, Anchorage, Portland sekä Chicago (Maaliskuu 2016 ). Kanadassa kohteet ovat tällä hetkellä Toronto, Halifax, Vancouver og Edmonton.

• amerika
  • kanada