Samsung IFA 2018

Tiedote -

Samsung esitteli uusinta tekniikkaansa, jonka perustalle rakentuu tulevaisuuden kytkeytynyt koti

Berliini, Saksa – 30. elokuuta 2018. Samsung esitteli IFA-lehdistötilaisuudessaan Berliinissä uusimmat teknologiainnovationsa, jotka muodostavat perustan tulevaisuuden kodille. Samsung satsaa merkittävästi tekoälyyn ja IoT:hen, sillä pitkän aikavälin visionsa mukaisesti yhtiön tavoitteena on tarjota teknologiaa, joka yksinkertaistaa, ylläpitää ja rikastuttaa ihmisten arkea.

– Asemamme on siinä mielessä ainutlaatuinen, että voimme tarjota asiakkaillemme täyden valikoiman uusimpia AI- ja IoT-teknologioita ja ratkaisuja televisioissamme, äänituotteissamme, kodinkoneissamme sekä mobiilituotteissamme, totesi HS Kim, Samsungin Consumer Electronics Division, Presidentti ja toimitusjohtaja.

QLED 8K

Samsung jatkaa tv-markkinoiden mullistamista esittelemällä uuden a Q900R QLED 8K TV:n, joka hyödyntää 8K AI Upscaling -tekoälyskaalaustekniikkaa. Samsungin Q900R QLED 8K tulee myyntiin kolmessa koossa: 65”, 75” sekä 85”, ja siinä on uusi Quantum Processor 8K -kuvaprosessori, joka ohjaa useita toimintavalmiita HDR 8K -ominaisuuksia. Samsungin QLED 8K -televisioiden myynti alkaa Suomessa lokakuun alussa. Lisätietoa uudesta QLED 8K TV:stä

Samsung The Wall

The Wall on maailman ensimmäisen yritysasiakkaille suunnattu MicroLED-näyttö. Älykäs suunnittelu ja modulaarisuus antavat mahdollisuuden vapaasti muokata näyttöä eri tilatarpeiden mukaan – oli kyseessä sitten hotelliaula, museo tai ylellinen kivajalkamyymälä. Lisäksi The Wall tarjoaa laajan väriskaalan ja minimaaliset heijastukset, mitkä mahdollistavat lähes mustan kuvasisällön näyttämisen täsmällisellä tarkkuudella ja upealla kontrastilla. The Wall on jo saatavilla Euroopassa tilaustuotteena.

Harman Kardonin kanssa yhteistyössä tehdyt Soundbarit

Samsung esitteli yhdessä Harman Kardonin kanssa premium-luokan Soundbar-kaiuttimet, HW-N960:n ja HW-N860:n. Objektipohjaiseen äänentoistoon suunnitelluissa tuotteissa on on Dolby Atmos ja DTS:X -tuki. HW-N950:n mukana tulee langaton subwoofer ja kaksi langatonta takakaiutinta, joiden avulla Soundbar tukee 7.1.4-kanavaista ääntä. Samalla se markkinoiden monikanavaisin Soundbar-ratkaisu. HW-N860 on yksinkertaistettu versio HW-N960-Soundbarista. Se tukee 5.1.2-kanavaista ääntä yhdessä pääyksikön Surround-kaiuttimiensa kanssa.

The Frame uudessa koossa

Samsungin The Frame -televisio on viimeinkin saatavana myös 49-tuumaisena. Uusi, pienempi televisiomalli tulee myyntiin Euroopassa. Pienemmän The Frame -mallin ansiosta pieniä ja keskisuuria televisioita suosivilla on nyt entistä enemmän valinnanvaraa televisioiden suhteen. Television Easy Discovery- ja Slideshow-arkistojen valikoimat ovat myös täydentyneet ja sisältävät laajemman kattauksen tunnettujen taiteilijoiden ja museoiden teoksia. The Frame tuo ihmisten olohuoneisiin mestariteoksia muun muassa Tate Modernista, Van Gogh -museosta, Berliinin kaupunginmuseosta, Uffizi-galleriasta sekä Victoria&Albert-museosta. Television Art Store -kaupasta löytyykin yli 850 taideteosta. Uusissa The Frame -malleissa on myös One Invisible Connection -liitäntäkaapeli, jossa kulkee kuva- ja äänilähteiden lisäksi myös sähkövirta. Pitkä ja lähes läpinäkyvä kaapeli antaa käyttäjälle enemmän vapautta tv:n sijoittelussa.

Samsungin SSD X5 vie ulkoiset tallennusratkaisut uudelle suorituskykytasolle

Samsung Portable SSD X5 vie ulkoiset tallennusratkaisut täysin uudelle suorituskykytasolle. Thunderbolt™ 3[2] -tekniikkaa hyödyntävä X5 tarjoaa poikkeukselliset siirtonopeudet kompaktissa ja kestävässä paketissa, mikä tekee siitä ihanteellisen ulkoisen tallennusratkaisun paljon reissaaville sisällöntuottajille ja IT-ammattilaisille.X5:llä on kolmen vuoden takuu, ja myynti alkaa maailmanlaajuisesti 3. syyskuuta 2018. Suositushinnat: Gt-malli 419 euroa, 1 Tt-malli 729 euroa ja 2 Tt-malli 1449 euroa. Lisätietoja Samsung Portable SSD X5:stä

Innovaatioita tulevaisuuden kotiin

Nykyaikainen elämäntapa asettaa teknologialle aiempaa suurempia vaatimuksia. Kodinkoneet toimivat apuna arjen keskellä ja ne sisältävät yhä enemmän erilaisia ominaisuuksia. Samsung vastaa kuluttajien kasvaviin odotuksiin uusilla kehittyneemmillä tekoälyominaisuuksilla ja IoT-ratkaisuilla. Family Hub -jääkaappi on varustettu suurella kosketusnäytöllä ja ohjauspaneelilla, johon voidaan kytkeä eri laitteita myös muilta valmistajilta. Puheentunnistuksella toimivan Bixby-avustajan ja Voice ID:n avulla jääkaapin käyttäjät saavat itselleen räätälöityä tietoa, kuten viestejä ja muistutuksia. Family Hubin Meal Planner -ohjelman reseptisuositusten ansiosta viikon ruokalistakin syntyy vaivatta.

Dual Cook Flex -uuni tekee vaihtelevien ruokavaliovaatimusten toteuttamisesta helpompaa. Monikäyttöinen uuninluukku ja kaksoiskypsennystoiminto takaavat, että jokainen perheenjäsen saa oman ruokavalionsa mukaisia aterioita. Uuni sisältää myös kokkausoppaan, joka esimerkiksi suosittelee erilaisia paistoastioita kokattavan ruuan ja ainesosien mukaan.

Moderniin Quick Drive -pyykinpesukoneeseen voi lisätä pyykkiä vaikka ohjelman puolivälissä ilman, että pesutuloksesta tarvitsee tinkiä. Pesukoneen älykäs Q-Rator-ominaisuus auttaa käyttäjää valitsemaan oikean pesuohjelman ja Laundry Planner puolestaan minimoi pesemiseen kuluvan ajan tarjoten mahdollisuutta määritellä pesuohjelman pituuden.

Galaxy Watchissa on nyt 4G ja kestävämpi akku

Uusi Galaxy Watch esiteltiin jo aiemmin Unpacked-tilaisuudessa New Yorkissa, ja nyt siihen oli mahdollista tutustua lähemmin. Kello muistuttaa ulkonäöltään perinteistä rannekelloa, mutta se sisältää älykästä tekniikkaa. Uuden Galaxy Watchin akunkesto on jopa 80+ *** tuntia, joten sitä ei tarvitse ladata päivittäin. 4G-yhteyden ansiosta kelloa voi käyttää myös liittämättä sitä älypuhelimeen. Kellossa on myös terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä toimintoja, kuten stressinhallinta, unianalyysi ja hengitysharjoituksia, jotka auttava käyttäjää keskittymään. Näin vastataan kuluttajien hyvinvointilaitteita koskeviin toiveisiin ja kiinnostukseen.

Galaxy Note 9

Samsung esitteli IFAssa myös Note-perheen uusimman tulokkaan, Galaxy Note9:n. Elokuussa New Yorkissa julkistettu Galaxy Note9 on luotu Note-sarjan perustalle, mutta sen suorituskyky on entistä parempi. Uusittu S Pen -kynä on yhdistetty puhelimeen Bluetoothin välityksellä, ja kamera on Samsungin älykkäin koskaan. Puhelimesta on kaksi versiota, joissa on eri kokoinen sisäinen tallennustila: 128GB tai 512GB. Molemmat mallit tukevat myös microSD-muistikortteja, joiden avulla Galaxy Note9 voi saavuttaa jopa yhden teratavun yhdistetyn tallennustilan.

Lisätietoja Samsungin IFA 2018 -julkistuksista: https://news.samsung.com/global/

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi