Samsung ottaa käyttöön luovat ekopakkaukset Lifestyle-televisiomalleissaan

Samsung ottaa käyttöön luovat ekopakkaukset Lifestyle-televisiomalleissaan

Samsung ottaa jälleen yhden askeleen kohti entistä kestävämpää toimintaa ympäristöystävällisillä, kierrätettävillä ja uudelleen käytettävillä pahvipakkauksilla.

Espoo, 9. huhtikuuta 2020 – Samsung julkisti tällä viikolla ottavansa käyttöön uudenlaiset ympäristöystävälliset pakkaukset Lifestyle TV -laitteissaan. Uudet “ekopakkaukset” on valmistettu poimutetusta pahvista ja niitä hyödynnetään jatkossa The Serif-, The Frame- ja The Sero -televisiomallien kanssa. Uudet pakkaukset on entistä helpompi kierrättää, mutta lisäksi ne on mahdollista uudelleen käyttää luovasti omassa kotona.

Uudet pakkaukset on kaavoitettu pahvin molemmin puolin, minkä ansiosta käyttäjät voivat halutessaan leikata myyntilaatikon osiin ja kasata sen uudelleen monenlaisiin käteviin jatkotehtäviin. Mahdollisuuksia ovat esimerkiksi pieni sohvapöytä tai mökki lemmikeille.

Pakkausten mukana tulee ohjeita, joiden avulla asiakkaat voivat rakentaa pahvipakkauksista kodin tarvikkeita tai huonekaluja. Ohjeet löytyvät näppärästi pakkauksesta löytyvän QR-koodin lukemalla.

The Serif -omistajat, joilla on tapana järjestellä huonekaluja itsenäisesti seisovan TV:nsä ympärille, voivat rakentaa vaikkapa kissankoppeja, lehtitelineitä tai jopa hyllyjä pienten esineiden, kuten kaukosäätimen, säilytykseen.

Samsung voitti aiemmin tänä vuonna CES 2020 Innovation Awards -palkinnon ekopakkauskonseptillaan resurssien tehokkaan hyödyntämisen edistämisestä.

Osana ekopakkausten käyttöönottoa Samsung ja Dezeen, britannialainen lifestyle-lehti, järjestävät kansainvälisen suunnittelukilpailun 6. huhtikuuta alkaen. Kilpailussa yhtiöt palkitsevat omintakeisimmat ja käytännöllisimmät design-ideat, ja Samsung ottaa palkitut suunnitelmat osaksi ekopakkausten uudelleenkäyttöohjeitaan.

– Kuluttajat ostavat todennäköisemmin tuotteita toimijalta, joka jakaa heidän arvonsa. Uskomme, että uusilla ekopakkauksilla voimme tarjota asiakkaille uudenlaisen kokemuksen, joka ottaa ympäristön huomioon ja avaa mahdollisuuden itsensä ilmaisuun, toteaa Kangwook Chun, Executive Vice President & Head of Product Strategy Team of Visual Display Business, Samsung Electronics.

Lisätietoa suunnittelukilpailusta löytät Dezeenin verkkosivuilta ja Samsung TV -Instagram-tililtä.

Kuluttajakysymykset:
Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: samsungpr@osg.fi

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/