Samsung tekee IoT:stä älykkään ja helppokäyttöisen

Samsung tekee IoT:stä älykkään ja helppokäyttöisen

Espoo, 9. tammikuuta 2018 - Samsung Electronics esitteli eilen CES-messuilla visionsa ja strategiansa älykkäästä Esineiden internet (IoT) -kokemuksesta. Samsung osoittaa uusilla tuotteilla ja innovatiivisilla tekniikoilla kykynsä tehdä jokapäiväisestä kytkeytyneestä elämästä todellisuutta kuluttajille kotona, toimistossa ja liikkeessä.

Kuluvan vuoden aikana Samsung kokoaa eri laitteiden etäohjaustoiminnot yhteen paikkaan. Samsung Connect, Smart Home, Smart View ja SmartThings -sovellusten toimintoja voi pian ohjata yhdellä SmartThings-nimisellä sovelluksella. Tämä antaa kuluttajalle mahdollisuuden hallita suurta osaa kodin laitteista yhden alustan avulla.

Lisäksi Samsung tuo pilvipohjaiseen Bixby-palveluun entistä kehittyneemmän tekoälyn. Kuluttajat pääsevät pian vuorovaikuttamaan Bixbyn kanssa uuden Family Hub -jääkaapin, äly-tv-laitteiden ja älypuhelinten kautta.

Lue lisää Samsungin IoT-visiosta ja -strategiasta täällä.

Samsungin CES 2018 -uutuudet:

The Wall - maailman ensimmäisen kuluttajille suunnattu, modulaarinen 146 tuuman MicroLED-tv

Uusi MicroLED-tekniikka poistaa tarpeen värisuodattimelle ja taustavalolle. Kukin pikseli on itsevalaiseva, tarjoten peräti 2000 nitin kirkkauden, täsmällisemmät sävyt, syvät mustat ja parhaan mahdollisen katselukokemuksen. MicroLED-näyttö on kestävä ja pitkäikäinen, mutta samalla kirkas ja energiatehokas. Tekniikka asettaa uuden standardin tulevaisuuden näyttötekniikalle.

The Wallin lisäksi CES-messuilla esiteltiin useita innovaatioita, jotka tulevat osaksi Samsungin TV-valikoimaa vuonna 2018. Uudet näyttöteknologiat tulevat helpottamaan katselukokemusta muun muassa mahdollistamalla TV:n yhdistämisen muihin kodin laitteisiin.

Lue lisää The Wall -televisiosta täällä.

Samsung esitteli seinälle asennettavan soundbarin

Uusi NW700 Sound+ -kaiutin on menestyksekkään MS650 Sound + -soundbar-kaiuttimen seuraaja. Seinään asennettava NW700 varustettu lukuisilla huippuominaisuuksilla, kuten Distortion Cancelling ja Multi-Speaker Control -tekniikoilla sekä laajan toistoalueen diskanttikaiuttimella.

Kapea 53,5 millimetrin syvyys tekee NW700 Sound+ -kaiuttimesta 41 prosenttia edeltäjäänsä ohuemman. Kapean profiilinsa ansiosta kaiutin istuu sulavasti seinää vasten ja sopii täydellisesti ohuiden, seinään kiinnitettyjen Samsung-televisioiden kumppaniksi. NW700 Sound+ takaa voimakkaamman bassontoiston, täydellisemmän ääniskaalan sekä puhtaan ja selkeän äänenlaadun. Tunnustusta saanut Distortion Cancelling -tekniikka synkronoi tehokkaasti soundbarin kaiutinelementit, jotka tuottavat selkeän äänentoiston korkeillakin äänentasoilla.

Lue lisää NW700 Sound+ -kaiuttimesta täällä.

Samsungin Digital Flip Chart muuttaa käsityksen modernista palaverista

Samsung esitteli CES-messuilla uusimman innovaationsa tulevaisuuden työpaikoille: Digital Flip Chart -näytön. Samsung Flip kannustaa digitaaliseen vuorovaikutukseen ja parempaan yhteistyöhön, mikä voi helpottaa yritysten kokemia haasteita kokousten järjestämisen ja muistioiden keräämisen kanssa.

Tämä on päivitys sekä fläppitaululle että perinteiselle piirtotaululle. Samsung Flip -näyttö mahdollistaa mullistavien ideoiden luomisen uudella tavalla, säilyttäen kuitenkin samalla perinteisen kirjoitustuntuman. Pyörillä varustetun jalustan avulla mikä tahansa tila voidaan nopeasti muuntaa kokoustilaksi, mikä lisää joustavuutta yrityksille, joilla on rajoitetusti kokoustilaa käytettävissään.

Lue lisää Samsung Flipistä täällä.

Samsung esitteli seuraavan sukupolven Family Hub -jääkaapin.

Samsung uudelleenmäärittää jääkaappi-käsitettä edelleen seuraavan sukupolven Family Hub -jääkaapin avulla. Samsung Family Hub asettaa uuden standardin yhdistetyille kodinkoneille ja asumiselle, ja voittikin tästä syystä 2018 CES Best of Innovation -palkinnon.

Family Hub 2018 on entistä älykkäämpi ja intuitiivisempi Bixby-puheohjauksen ansiosta. Jääkaappi on myös integroitu osaksi Samsungin SmartThings-ekosysteemiä, ja se tuokin uudenlaista älyä ja yhteyksiä paikkaan, jossa tunnetusti vietämme eniten aikaa - kodin keittiössä. Kodin laitteiden hallinta onnistuu helposti Family Hub -näytöltä. Käyttäjät voivat tarkistaa jääkaapin sisällön etäältä, jättää näytölle viestejä vaikkapa lapsille, tarkistaa kuka on etuovella, säätää termostaatteja, vilkaista lastenhuoneessa nukkuvaa vauvaa ja paljon muuta.

Family Hub 2018 tarjoaa myös entistä paremmat viihdeominaisuudet. Jääkaappi tukee esimerkiksi useita suoratoisto- ja -radiopalveluja, ja äänentoistosta vastaavat laadukkaat sisäänrakennetut AKG-kaiuttimet.

Lue lisää Family Hub 2018 -jääkaapista täällä.

Samsung paljasti ensimmäisen Thunderbolt 3 -varustellun QLED Curved Monitor -näytön

Samsung laajentaa näyttövalikoimaansa uudella CJ791-näytöllä, joka on ensimmäinen Intelin Thunderbolt 3 -liitännällä ja kaartuvalla ruudulla varustettu näyttö. 34-tuumainen CJ791 on suunniteltu sekä viihdettä että työntekoa silmällä pitäen.

Käyttäjät voivat yhdistää CJ791-näytön ja kannettavan tietokoneensa yhdellä Thunderbolt 3 -kaapelilla. Liitäntä tarjoaa 40 Gbps siirtonopeuden, joka on lähes nelinkertainen USB-vaihtoehtoihin verrattuna. Käyttäjät voivat nauttia täydestä telakoiden, näyttöjen ja oheislaitteiden muodostamasta ekosysteemistä. Thunderbolt 3 -liitännän kautta CJ791-näyttö voi myös tarjota kannettaville tietokoneille jopa 85 wattia lataustehoa.

Lue lisää CJ791 QLED-näytöstä täällä.

Lue lisää Samsungin uutuustuotteista osoitteesta: https://news.samsung.com/global/

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi