Galaxy Tab S4  & Tab A
Galaxy Tab S4 & Tab A

Tiedote -

Samsungilta kaksi tablettiuutuutta koko perheelle: Galaxy Tab S4 ja Galaxy Tab A 10.5

Galaxy Tab S4 yhdistää uusia innovaatioita edeltäjänsä hiottuihin huippuominaisuuksiin, ja se on suunniteltu Internet-ajan kodin keskipisteeksi. Uutuudet kuten Daily Board, entistä suurempi näyttö, aiempaa pidempi akkukesto, neljä Dolby Atmos -kaiutinta ja mahdollisuus vaihtaa helposti jopa kahdeksan käyttäjän välillä tekevät Tab S4:stä koko perheen viihdekeskuksen. Lisäksi Samsung lanseeraa edullisemman Galaxy Tab A 10.5 -vaihtoehdon.

Espoo, 1. elokuuta 2018 – Samsung esittelee tänään uuden, kehittyneen Android-tabletin: Galaxy Tab S4:n. Huipputerävällä näytöllä varustettu tyylikäs lasista ja metallista muotoiltu laite sopii uuden Daily Board -toiminnon ja räätälöidyn lataustelineen kanssa loistavasti kodin keskipisteeksi. Tab S4 tukee jopa kahdeksaa erillistä käyttäjäprofiilia samalla laitteella, ja kyseessä onkin koko perheen laite niin kotona kuin matkoilla.

– Olemme aina työskennelleet kehittääksemme innovaatioita, jotka rikastavat ihmisten elämää. Olemme havainnoineet, miten ihmiset käyttävät tablettiaan. Koska monet käyttävät tablettia kotona ja muiden kanssa, päätimme keskittyä koko perheen käyttäjäystävällisyyttä parantaviin ominaisuuksiin. Galaxy Tab S4:n uuden Daily Board -toiminnon ja tabletille suunnitellun lataustelineen avulla laite tulee olemaan yhdistetyn kodin sydän, toteaa Ardelan Sohrevardi, Samsungin tablettien ja puettavien laitteiden tuotepäällikkö Pohjoismaissa.

Daily Board – kodin keskus

Kun Galaxy Tab S4 lepää sille suunnitellussa lataustelineessä, Daily Board -toiminto käynnistyy automaattisesti. Se tuo esiin valikoituja valokuva-albumeja sekä aika- ja säätiedot. Tabletti vie lataustelineessä vähemmän tilaa ja pysyy ladattuna käyttöä varten. Magneettisen POGO-liitännän ansiosta laite on helppo asettaa telineeseen ja poistaa siitä. Käyttäjä voi itse määrittää, mitä valokuvia Daily Board -näkymässä näytetään ja kuinka kauan toiminto on käytössä.

Koko perheen laite: Jopa kahdeksan käyttäjää ja lapsille tarkoitettu Kids Mode -tila

Uudella Galaxy Tab S4:llä käyttäjät voivat perustaa jopa kahdeksan erillistä profiilia samalle laitteelle. Yhteiskäyttö on helppoa, kun kukin perheenjäsen voi luottaa esimerkiksi sosiaalisen median kirjautumistietojen pysyvän tallessa omalla profiililla. Tilien vaihto tapahtuu nopeasti aina, kun käyttäjäprofiilia vaihdetaan, ja laitteelle kirjautuminen on sekä turvallista että helppoa iiris- ja kasvontunnistuksen avulla.

Lapsiystävällinen Kids Mode -tila tekee oppimisesta ja viihdekäytöstä helppoa, turvallista ja hauskaa. Tila tarjoaa oman Kids Browser -verkkoselaimen, Galaxy for Kids -toiminnon ja kahdeksan ilmaista, lapsille sopivaa sovellusta, joihin lukeutuvat muun muassa LEGO Batman, Ninjago Toca Boca ja BRIO World -sovellukset.

Suurempi näyttö ja voimallinen äänentoisto takaavat vaikuttavan kokemuksen

Galaxy Tab S4:ssä on 10,5-tuumainen Super AMOLED -näyttö 16:10-kuvasuhteella ja 2560x1600 pikselin tarkkuudella. Näyttö on mittojensa ansiosta 11 prosenttia edeltäjäänsä suurempi ja ulottuu lähes laitteen reunoille asti. Tab S4:n tehokkaat kaiuttimet ovat AKG:n virittämät ja tukevat Dolby Atmos -tilaääntä, joten video- ja elokuvakokemuksista tulee entistä vaikuttavampia. Viihdekäyttöä tukee myös kookas 7300 milliampeerin akku, jonka avulla elokuvia voidaan toistaa jopa 16 tuntia yhdellä latauksella. Lisää käyttöaikaa tarjoaa pikalatauksen tuki.

Samsung DeX ja S Pen parantavat tuottavuutta

Galaxy Tab S4 on monipuolinen huipputabletti, joka toimii viihteen ohella tehokkaana ja luovana työpisteenä. Sisäänrakennettu DeX-toiminto yhdistettynä näppäimistöön (myydään erikseen) tekevät Tab S4:stä fiksun vaihtoehdon tietokoneelle. Uutuuden myötä Samsung DeX toimii nyt ensikertaa myös tablettien kanssa. Käyttäjät voivat vaihtaa Android-käyttöliittymästä PC-käyttötilaan joko Quick Panel -toiminnon kautta tai yhdistämällä Tab S4:n erikseen myytävään näppäimistökuoreen.

Mikäli käyttäjä tarvitsee enemmän näyttöalaa, Galaxy Tab S4:ään on mahdollista yhdistää ulkoinen näyttö yhteensopivalla HDMI-USB-C-sovittimella (myydään erikseen). Ulkoisen näytön kanssa tabletti toimii tasohiirenä, näppäimistönä tai piirtoalustana S Pen -kynän avulla. Uutena ominaisuutena Tab S4 toimii tässä tilassa edelleen myös Android-tablettina, eli käyttäjät saavat kaksi näyttöä käyttöönsä.

Galaxy Tab S4 on myös varustettu Samsung Knox -tietoturvajärjestelmällä, joka suojelee yksityisiä tietoja. Yritysten on jopa mahdollista räätälöidä työntekijöiden käyttöliittymät liiketoiminnan tarpeiden mukaan.

Mukana tulevan S Pen -kynän avulla käyttäjät voivat taas työskennellä ja ilmaista itseään luovasti. Tee muistiinpanoja suoraan lukitun laitteen näytölle Screen-Off Memo -toiminnolla, navigoi sovellusten välillä ja käännä sekä järjestele tekstiä tai muistiinpanoja Samsung Notes -sovelluksessa. S Pen mahdollistaa myös entistä persoonallisemmat viestit Samsung Live Message -sovelluksessa.

Samsung esittelee myös Galaxy Tab A 10.5:n – edistyksellinen ja edullisempi koko perheen tabletti

Galaxy Tab A 10.5 on täynnä toimintoja ja paranneltuja viihdeominaisuuksia kotiin ja koko perheen käyttöön. Laitteessa on neljä kaiutinta ja 10,5 tuuman näyttö, mitkä tekevät laitteesta ihanteellisen viihdekeskuksen pitkille ajomatkoille. Mukana on myös Daily Board -ominaisuus ja tuki kahdeksalle käyttäjäprofiilille.

Samsung Galaxy Tab S4:n ja Tab A 10.5:n myynti alkaa elokuussa 2018. Tab S4:n 4G-version suositushinta on 799 € ja Wifi-version 749 €. Tab A 10.5:n 4G-version suositushinta on 399 € ja Wifi-version 349 €.

Tekniset tiedot: Samsung Galaxy Tab S4

NÄYTTÖ 10.5” WQXGA (2560x1600) sAMOLED
SUORITIN Qualcomm® Snapdragon™ 835 Octa Core (2.35GHz + 1.9GHz)
LTE-TUKI LTE Cat.16 CA
TALLENNUSTILA 4GB + 64GB / 256GB, microSD 400GB asti
KAMERA 13MP AF + 8.0MP, Flash
LIITÄNNÄT USB 3.1 (Type C), POGO
ANTURIT Accelerometer, Compass, Gyroscope, RGB, Proximity Iris Scanner, Face Recognition, Hall Sensor
YHTEYSOMINAISUUDET Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, LTE: 4X4 MIMO / Wi-Fi: MIMO, Wi-Fi Direct, Bluetooth® 5.0
GPS GPS + GLONASS, BEIDOU, GALILEO
MITAT, PAINO 249.3 x 164.3 x 7.1mm482g (Wi-Fi) / 483g (LTE)
AKKU 7,300mAh, pikalataustoiminto 2
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Android 8.1
VIDEO Recording: UHD 4K (3840x2160) @ 30fpsPlayback: UHD 4K (3840x2160) @ 60fps

1 Ominaisuuksien saatavuus vaihtelee alueittain *

2 Akun käyttöaika voi vaihdella käytöstä ja asetuksista riippuen. Käyttöikäarvio perustuu laboratoriomittauksiin. Samsung pidättää oikeuden muuttaa teknisiä tietoja.

Lisätietoa Samsung Galaxy Tab 4:stä: http://www.samsungmobilepress.com, news.samsung.com/galaxyhttps://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-tab-s4/

Tekniset tiedot: Samsung Galaxy Tab A 10.5

NÄYTTÖ 10.5” WUXGA (1920x1200) TFT LCD
SUORITIN Qualcomm® Snapdragon™ 450 Octa Core (1.8GHz)
LTE-TUKI LTE Cat.6
TALLENNUSTILA 3GB + 32GB, microSD 400GB asti
KAMERA 8MP AF + 5MP with Flash
LIITÄNNÄT USB 2.0 (Type C)
ANTURIT Accelerometer, Compass, Gyroscope, RGB, Hall Sensor
YHTEYSOMINAISUUDET Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, Bluetooth® 4.2
GPS GPS + GLONASS + BeiDou
MITAT, PAINO 260.0 x 161.1 x 8.0529g (Wi-Fi), 534g (LTE)
AKKU 7,300mAh, pikalataustoiminto 2
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Android 8.1
VIDEO Recording: FHD @ 30fpsPlayback: FHD @ 60fps

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/