Galaxy Note9

Samsungin suorituskykyisimmän huippuluurin, Galaxy Note9:n myynti alkaa

Samsungin kaikkien aikojen suorituskykyisimmän älypuhelimen myynti alkaa Suomessa huomenna.

Espoo – 23. elokuuta 2018 – Galaxy Note9:n myynti alkaa Suomessa 24. elokuuta 2018. Kyseessä on Samsungin kaikkien aikojen tehokkain ja monipuolisin älypuhelin, jossa on uutta muun muassa entistä parempi suorituskyky, uudistettu S Pen -kynä Bluetooth-liitännällä ja kookas akku. Lisäksi puhelimessa on Samsungin kaikkien aikojen älykkäin kamera.

– On hienoa nähdä, kuinka hyvin Note9 on lanseerauksensa jälkeen otettu Suomessa vastaan, ja on erinomaista että myynti voi nyt alkaa. Tiedämme, että uskolliset Note-käyttäjät, sekä parasta suorituskykyä hakeneet, ovat hartaasti odottaneet mallistomme uusinta tulokasta. Fortnite-fanit ovat myös erityisellä innolla odottaneet myynnin alkua. Note9 on ominaisuuksiltaan ja suorituskyvyltään markkinoiden ylivoimaisin puhelin, eikä jätä ketään kylmäksi, toteaa Mika Engblom, Samsungin mobiililiiketoiminnan johtaja.

Note9:ssä on 6,4-tuumainen Super AMOLED -näyttö ja suurin laitesarjassa nähty, 4000 mAh:n akku ja peräti 8 gigatavua RAM-muistia (512 Gt -versiossa). MicroSD-tuen kanssa puhelimen tallennustilaa voi laajentaa peräti teravavuun, mikä vastaa taatusti kaikkein vaativimpienkin tehokäyttäjien tallennustarpeisiin.

S Pen - enemmän kuin kynä

Samsungin käyttäjätutkimukset osoittavat, että yli puolet (60 %) Note-käyttäjistä käyttää S Peniä useita kertoja päivässä. Noin 70 prosenttia kokee, että käytön yksinkertaisuus ja käytännölliset ominaisuudet ovat S Penin parhaita puolia. Uusittu S Pen on yhdistetty puhelimeen Bluetoothin välityksellä, mikä tuo mukaan toimintoja, jotka eivät aiemmin olleet mahdollisia:

• S Penillä voi kauko-ohjata puhelimen kautta toistettavia esityksiä.
  • S Pen toimii Galaxy Note9:n kameran etälaukaisimena – täydellistä, kun kuvan ottaja haluaa olla itse mukana ottamissaan ryhmäkuvissa.
  • Kynän painikkeella voi ohjata erinäisiä erikoistoimintoja. Kynätoimintoja voi myös räätälöidä omia tarpeita vastaaviksi.

Note9:ssä on Samsungin kaikkien aikojen älykkäin kamera, joka auttaa saamaan juuri halutun kaltaisia kuvia. Scene Optimizer -toiminto tunnistaa, millaista kohdetta käyttäjä valokuvaa ja säätää kuva-asetuksia sen perusteella. Flaw Detection -toiminto taas ilmoittaa heti, jos kuvasta löytyy vikoja, kuten epäterävyyttä, juuri sulkeutuneet silmät tai likaa kameran linssissä. Säädettävä aukko (Dual Aperture) mukautuu valoon ihmissilmän tavoin, mikä varmistaa että Note9:n kameralla otetut kuvat ja videot näyttävät aina mahdollisimman hyviltä.

Galaxy Note9 ei kuitenkaan ole pelkkää viihdettä. Erinomainen suorituskyky tekee siitä luotettavan apurin, jonka avulla töiden tekeminen on helpompaa ja hauskempaa niin tapaamisissa kuin tien päälläkin. HDMI-sovittimen ja sisäänrakennetun DeX-käyttöliittymän avulla käyttäjät voivat tarvittaessa nauttia PC:n kaltaisesta käyttökokemuksesta ja liittää puhelimen suurempaan näyttöön, näppäimistöön tai hiireen työtehokkuuden kasvattamiseksi. Galaxy Note9:ssa on tietysti perinteiset Galaxy-ominaisuudet: pikalataus ja langaton pikalataus, vedenkestävyys ja pölytiiviys IP68-luokituksen mukaisesti sekä suositut palvelut kuten Samsung Health ja Samsungin mobiilitietoturvaratkaisu Knox.

Samsung Galaxy Note9 tulee myyntiin Suomessa perjantaina 24. elokuuta Midnight Black ja Ocean Blue -väreissä. Ocean Blue -mallissa on mukana myös keltainen S Pen -kynä. Suositushinta 512 Gt:n Note9 -mallille on 1299 € ja 128 Gt:n mallille 1029 €.

Lisätietoa Galaxy Note9 -puhelimesta

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630 049

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valamo- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/