Ohita
The Frame - Teknologia ja taide täydellisessä harmoniassa syrjäisillä Lofooteilla

Tiedote -

Mitä on taide, mitä on teknologia? Koe "Painting or not" -näyttely Kaviar Factoryssa Henningsværissa, jossa Samsungin The Frame on esillä.

Lofoten, Norja 1.6.2017 – Ensimmäistä kertaa Pohjoismaissa Samsung on esitellyt uuden Lifestyle TV -innovaation, The Framen, Kaviar Factory -galleriassa. 31. toukokuuta alkaen ja läpi kesän The Frame on esillä sellaisten taiteilijoiden keskuudessa kuin Alex Hubbard, Yhdysvallat, ja Basim Magdy, Egypti. Näyttelyn nimi on "Painting or not" ja kyseenalaistaa mikä määrittelee maalauksen.

Rikkoen perinteisen TV:n rajoja, The Frame ei ainoastaan määrittele uudelleen mikä televisio on, vaan myös mitä voidaan määritellä taiteeksi. The Frame tarjoaa käyttäjille enemmän kuin vain paikan nauttia viihdeohjelmasuosikeistaan – se on myös kodin sisäinen kannanotto, samanlainen kuin mitä saattaisi löytää korkeatasoisesta taidegalleriasta. Se on suunniteltu yhteistyössä maineikkaan Yves Béharin kanssa taide mielessä ja elämään harmoniassa käyttäjän sisäisen sisustuksen kanssa, sekä parantamaan ja kaunistamaan mitä tahansa huonetta, johon se sijoitetaan. The Frame pitää sisällään yli 100 taideteosta eri kategorioista, kuten maisemat, arkkitehtuuri, luonto ja piirustukset. Toisin kuin tavallinen TV, The Frame muuttuu taideteokseksi, kun se on pois päältä. Valittavana on myös eri tyylisiä kehyksiä ja jalustoja. Lisäksi The Frame tarjoaa myös UHD-kuvanlaadun.

Esteiden uhmaaminen

Henningsvær sijaitsee Lofooteilla, jonka National Geographic nimesi yhdeksi maailman kauneimmista saaristoista.

– Esteiden uhmaaminen merkityksellisillä innovaatioilla on Samsungin mantra. Lofoottien asukkaat ovat uhmanneet esteitä vuosisatojen ajan joutuessaan tekemään elantonsa yhdessä maailman ankarimmista paikoista. Emme voisi kuvitella parempaa vaihtoehtoa kuin julkistaa The Frame täällä Lofooteilla osoittamaan, kuinka Samsung uhmaa esteitä TV-kategoriassa, kertoo Klas Söderström, Samsung Nordicsin Lifestyle TV -tuotepäällikkö.

Sosiaalisen median kilpailun voittaja näytteille

Samaan aikaan, kun The Frame lanseerataan pohjoismaiselle yleisölle Lofooteilla, ihmiset ovat osallistuneet kilpailuun sosiaalisessa mediassa saadakseen paikan näyttelyssä. Instagramissa 650 julkaisua on merkitty hashtagilla #SamsungTheFrameFI. Neljä voittajaa jokaisesta Pohjoismaasta on valittu, ja he tulevat näkymään Samsungin vähittäiskaupan kumppanin Elkjøpin myymälöissä Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa (Gigantti). Sen lisäksi, että yksi teoksista tulee olemaan näkyvillä Kaviar Factoryn The Framessa, kaikki teokset tulevat näytteille valittuihin myymälöihin, jotka myyvät The Framea.

Kuningattaren avaama

Näyttelyn viralliset avajaiset ovat 15. heinäkuuta, ja sen avaa hänen majesteettinsa, Norjan kuningatar. Aiemmin The Frame on julkistettu Carrousel de Louvressa Pariisissa.

"Painting or not" on avoinna 31.5.–13.8. Lisätietoja näyttelystä ja Kaviar Factorysta: http://www.kaviarfactory.com/

The Frame tulee myyntiin kesäkuussa valituissa Gigantti-myymälöissä.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot: Niko Haikala, OSG Viestintä, niko.haikala@osg.fi, p. 040 585 0264

Kuvapyynnöt ja median testilaitteet: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse alalaidasta Uutiset.

Aiheet

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, kameroista, kodinkoneista, lääketieteellisistä laitteista, verkkojärjestelmistä, puolijohteista ja LED-tuotteista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/

Samsung Suomi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta muuttuvilla ideoilla ja teknologioilla. Yritys määrittelee uudelleen käsitykset televisioista, älypuhelimista, puettavista laitteista, tableteista, digitaalisista kodinkoneista, verkkojärjestelmistä sekä muisti-, puolijohde-, valaisu- ja LED-ratkaisuista. Tuoreimmat Samsung-uutiset löydät osoitteesta: http://news.samsung.com/