Löfbergs menestyy Suomessa

Löfbergs menestyy Suomessa

Kahvipaahtimo Löfbergs menestyy Suomen markkinoilla. Sen hotelli- ja ravintola-asiakkaiden määrä on kuluneen vuoden aikana kasvanut 50 prosenttia. Viimeisin uusin asiakas on maineikas porvoolainen Haikon kartano.

– Me ja asiakkaamme asetamme korkeat maku- ja laatuvaatimukset, ja olemme vakuuttuneita, että Löfbergs täyttää ne, sanoo Haikon kartanon ravintolapäällikkö Riitta Vesterinen.

Haikon kartanon juuret juontavat 1300-luvulle, jolloin siitä tuli Suomen ensimmäinen kartanohotelli. Ylvästä kartanoa ympäröi 14 hehtaarin rantapuisto. Haikon kartanossa on muun muassa konferenssihotelli ja kylpylä sekä juhla- ja konferenssitilat meren rannalla.

Haikon kartano tulee tarjoilemaan Löfbergsin tummapaahtoista Reilunkaupan luomukahvia.Kartanon omistajat pyörittävät ravintola Vitriiniä Porvoon Taidetehtaalla, ja myös siellä siirrytään Löfbergsiin.

Tummaa paahtoa kahvinjuojien maahan
Suomalaiset juovat eniten kahvia maailmassa, ja perinteisesti Suomessa maistuvat hieman vaaleammat paahdot kuin muualla Euroopassa. Kiinnostus tummapaahtoiseen kahviin on kuitenkin kasvussa, ja tässä segmentissä Löfbergsillä on vakaa jalansija.

– Suomessa olemme edelleen haastajia, mutta olemme löytäneet markkinaraon tummapaahtoisella kahvillamme. Tämä alkaa tuottaa tulosta sekä vähittäiskaupassa että hotelleissa ja ravintoloissa, sanoo Löfbergsin myyntijohtaja Per Grahn. Hän toivoo voivansa pian tiedottaa uusista arvostetuista ravintola-asiakkaista.

Lisätietoja:
Per Grahn, myyntijohtaja, Out of Home, Löfbergs, + 46(0)54-14 01 46, per.grahn@lofbergs.se

Topics

Löfbergs is one of the largest family-owned coffee roasters in the Nordic countries. The company has 300 employees and a turnover of SEK 1.5 billion. The head office is situated in Karlstad, Sweden and the company has its own roasting-houses in Sweden, Norway, Denmark and Latvia. The company was founded in 1906 and is today one of the world's largest importers of ecological and Fairtrade labelled coffee. Löfbergs also owns the tea brand Kobbs.

Press contact Head of Corporate Communications +46 703 55 64 22

Welcome to Löfbergs!

The Swedish based coffee group Löfbergs is a Family Business founded in 1906. We are 340 coffee lovers operating in ten core markets in Europe, sharing the passion for taste, trends and sustainability. We have a turnover of SEK 2,7 billion and is one of the world's largest purchasers of organic and Fairtrade-labeled coffee. The group includes the brands Löfbergs, Peter Larsen Kaffe and Kobbs.