Conte Ricci 2018

Pressemelding   •   okt 07, 2019 12:49 CEST

Det ble en veldig bra innhøsting for 2018 årgangen i Piemonte - kvalitetsmessig veldig bra og i tillegg med store volumer, noe det ikke alltid blir. Vinteren var mild og vekstsesongen startet tidlig.

I tillegg var det en varm sommer med noen dramatiske hetebølger som resulterte i en tidlig innhøstning, med start allerede i August for hvite viner.

Årgangens stil passer Conte Ricci Barbera perfekt – vårt mål er å lage en vin med Barbera druens karakterer med modne kirsebær- og plommetoner uten for mye tanniner.

Vinen har god fruktighet og er rett og slett en meget god «easy to drink» Barbera.

Conte Ricci Barbera 2018 kvalifiseres også som «lav på histamin og garvestoffer»; smaksstoffer som en del forbrukere kan være følsomme for.

Vin og øl med god smak og ettersmak

Arvid Nordquist HAB er en svensk familiebedrift som siden 1884 har hentet verdens smaker til Sverige i form av sterke internasjonale varemerker og sin egen lokalrøstede kaffe. Arvid Nordquist tilbyr kaffe, næringsmidler, vin og øl til detaljhandelen, restauranter og grossister i Norge.

Arvid Nordqvist tilbyr et stort kvalitetssortiment av vin og øl, der kun drikkevarer som oppfyller selskapets smakskrav tas inn i sortimentet. Smaksopplevelsen har alltid vært sentral for Arvid Nordquist, både smaken og ettersmaken. Drikke produsert og levert med omtanke smaker ganske enkelt bedre. Derfor er Arvid Nordquists ambisjon at alle drikkevarer i sortimentet skal være produsert med minst mulig klimapåvirkning, uten å gi avkall på kvaliteten. Selskapet har 170 medarbeidere fordelt på samtlige nordiske land og hadde i 2014 en omsetning på 1850 millioner svenske kroner. Les mer på www.arvidnordquist.se

Kommentarer (0)

Kommentar