Nytt sortiment med kraftige og effektive oppvaskmaskiner fra Bosch

Mer effekt, lavere strømforbruk: Nye PerfectDry oppvaskmaskiner fra Bosch

Mer effekt, lavere strømforbruk:

Nye PerfectDry oppvaskmaskiner fra Bosch

• Nytt sortiment med kraftige og effektive oppvaskmaskiner fra Bosch
  • Ekstra rent: ExtraClean Zone klarer selv svært tilsmusset oppvask i overkurven
  • Ekstra romslig: 25 prosent mer plass til små kjøkkenredskaper med den nye tredje kurven
  • Ekstra bærekraftig: Økt effekt med redusert energiforbruk takket være Zeolith-tørking
  • Ekstra praktisk: Statussjekk og betjening fra sofaen – og nye digitale funksjoner fra Home Connect for alle oppvaskmaskiner i det nye serien

PerfectDry oppvaskmaskinene fra Bosch har alltid levert optimalt rengjøringsresultat, effektivitet og tørkeytelse, selv for tørking av plast. Nå lanserer Bosch et nytt sortiment av oppvaskmaskiner, som fremhever disse høye standardene. Vi byr på mange nye funksjoner, som en tredje kurv, som gir plass til mer servise, og den innovative ExtraClean Zone, som sørger for enda bedre og mer effektiv rengjøring.

En kurv for alle behov

Kurvsystemet i de nye Bosch PerfectDry-oppvaskmaskinene introduserer noen smarte detaljer som f.eks nye uttrekkssystemer, silikonelementer i den øvre kurven, som er skånsomme mot glass samtidig som de holdes på plass, og ekstra bred doseringsassistent hvor oppvasktablettene løses opp enda mer effektivt enn før. Men det er ikke alt: De nye PerfectDry-oppvaskmaskinene har eller kan ettermonteres med en ekstra tredje kurv over den øvre kurven. Dette øker kapasiteten med 25 prosent, og gir plass til flere små kjøkkenredskaper som espressokopper, små boller, visper og andre kjøkkenredskaper. Den er spesielt smart for små plastboller, fordi de holdes på plass og ikke kan snu seg. Det bølgete mønsteret i kurven hindrer at serviset beveger seg. Knivstativet holder kniver trygt på plass, og beskytter både kurven og brukere mot skade. En spesielt smart funksjon er at en del av kurven kan flyttes til siden. Det betyr for eksempel at vinglass med stett eller høye ølglass fortsatt får plass i den øvre kurven der de ellers ikke ville fått plass. Denne ekstra kapasiteten betyr at du ikke trenger å vaske like ofte, det er bedre for brukerne og for miljøet.

Ny definisjon av rent

Boller med inntørket müsli? Dessertboller med innbrent crème brûlée? Til nå har “problemtilfeller” som dette ofte ført til arbeidskrevende og tidkrevende for- eller etterbehandling – derfor designet Bosch Extra Clean Zone foran i den øvre kurven. Tre roterende dyser sprayer oppvasken med vann kontinuerlig, og fjerner enkelt inntørkede matvarer. På grunn av ekstra vannsirkulasjon, krever ikke Extra Clean Zone høy temperatur. Den nye funksjonen kan enkelt slås av eller på direkte ved dysene etter behov.

Bærekraftig tørt

Oppvaskmaskiner vurderes ikke bare på rengjøringsytelsen, men også på tørkeytelsen. Det er her Bosch sin mangeårige erfaring med Zeolith-tørking gir resultater. Dette naturlige mineralet trekker ut fuktighet og frigjør det som varme, det skaper den energibesparende og ekstremt effektive PerfectDry-tørkeprosessen. Spesielt for ting av plast som finnes i mange husholdninger i form av matbokser, plastkopper og tåteflasker, tørkes så grundig at de kan settes rett inn i skapet uten ekstra tørking – det betyr mindre stress og lavere energiforbruk*.

Avslappende oppvask

Når en oppvaskmaskin gjør jobben sin uten bekymringer, kan man sette seg ned og slappe av. Og nå kan denne følelsen utvides takket være Home Connect. Tilkoblede PerfectDry-oppvaskmaskiner kan overvåkes og styres når som helst og uansett hvor du er, inkludert fra sofaen. Hvis brukeren bestemmer seg for å ta en høneblund, kan de bruke “Silence on Demand”-funksjonen til å redusere støynivået til den allerede stillegående oppvaskmaskinen til et minimum i en periode på 30 minutter. Ofte brukte programmer og innstillinger kan også lagres og aktiveres med et fingertrykk, enten via appen eller direkte på oppvaskmaskinen. Har du hendene fulle? Ikke noe problem! Med talestyring kan de nye PerfectDry-oppvaskmaskinene også styres med stemmen i kombinasjon med Home Connect, for eksempel, eller Alexa eller Google Home**. Fremtidens oppvask ser både enkel og avslappet ut!

*Bosch PerfectDry oppvaskmaskin med Zeolith, som bruker 0,73 kw/h sammenlignet med en tilsvarende Bosch oppvaskmaskin uten Zeolith som bruker 0,92 kw/t per syklus i henhold til EU-direktiv nr. 2019/2017.

**Google er et varemerke for Google LLC.

BSH Hausgeräte GmbH, med salgsinntekter på ca. 13,2 milliarder euro i 2019 og 58 000 ansatte, er en global leder innen husholdningsapparater. Bedriftens portefølje omfatter 13 velkjente merkevarer som Bosch og Siemens, samt Home Connect og servicemerker som Kitchen Stories. BSH har 40 ulike fabrikker og representeres av ca. 80 bedrifter i 50 land. BSH er et Bosch Group Company.