GROHE stolt sponsor av World Architectural Festival 2020

GROHE stolt sponsor av World Architectural Festival 2020

Fra 30. November til 4. Desember arrangeres World Architecture Festival (WAF) digitalt med temaet: ‘å leve med pandemier’. På grunn av Covid-19 vil årets messe foregå digitalt med nettverksmuligheter, prisutdelinger, samt paneldiskusjoner og foredrag fra kjente talspersoner som Jeanne Gang (Studio Gang), Sir David Adjaye (Adjaye Associates), Ben Van Berkel (UNStudio) og Sir Peter Cook. Registreringen for messen er nå åpen for alle journalister, arkitekter og designere. (Gratis påmelding)

Sanitærleverandøren GROHE er stolt grunnlegger og sponsor av WAF for 12. året på rad. Den 2. desember vil GROHE dele ut prisen til årets vinner av ‘Water Research Prize’. Prisen har siden 2017 hedret prosjekter som er med på å identifisere nye utfordringer eller muligheter som er knyttet til design og vann, og som kan utvikle vår forståelse av vann i forbindelse til byggebransjen. Fjorårets pris ble tildelt forskningsprosjektet «Recycle Build Brazil». Prosjektet gikk ut på å forbedre skoleelevers hverdag ved å utvikle en bærekraftig skolefløy ved hjelp av resirkulerte materialer og som samtidig samler opp regnvann til lokalområdet.

GROHE vil også delta i flere av livesendingene til WAFVirtual:

Mandag, 30. november – Kl. 11:35-12:15 | 'Factory-Made to Measure'

Hvordan kan produktdesignere og produsenter sammen utnytte mulighetene med digitalt design og produksjon for å lage bygninger med fokus på helse og velvære?

• James Pickard, Founding Director, Cartwright Pickard
  • Karl Lennon, Director A&D Accounts EMENA, Grohe AG / LIXIL EMENA

Onsdag, 2. desember – Kl. 10:10-10:50 | 'GROHE Water Research Prize'

Kunngjøring av årets vinner og live paneldiskusjon

• Patrick Speck, Vice President LIXIL Global Design and Consumer Experience EMENA

Fredag, 4. desember – Kl. 14:20-15:00 | 'Rooms with a Point of View'

Hotelldesignere tar høyde for trygg sosial distansering i stedet for utnyttelse av plass. Hvordan går utfordringen?

• Richard McConkey, Head of Hospitality & Associate Director, Universal Design Studio
  • Tom Ito, Global Hospitality Practice Director, Gensler
  • Pascale Porro, Director Hotel Accounts EMENA, Grohe AG / LIXIL EMENA
  • Federico Toresi, Global VP Design Premium & Luxury Brands, Accor

På etterspørsel | 'Lær mer om 3D-printing'

GROHE er den første store sanitærprodusenten i Europa til å benytte seg av 3D-printing i sin produksjon av metaller. Hør mer om hva 3D-printing er, samt. mer om ulike teknikker, materialer, bruksområder, produksjonsmetoder og miljøpåvirkninger det har.

• Karl Lennon, Director A&D Accounts EMENA, Grohe AG / LIXIL EMENA

Å være en del av WAF har over tid gitt GROHE en unik mulighet til å samle innsikt og identifisere viktige sosiale trender gjennom dialog med arkitekter fra hele verden. Ved å bruke denne innsikten lager GROHE produkter som kan hjelpe arkitekter i deres arbeid, og som kan bidra til å løse noen av utfordringene vi står overfor i dag når det gjelder håndtering av vannressursen vår.

«Vi gleder oss til å delta i den digitale transformasjonen av festivalen og diskutere utfordringen med å sikre en trygg distansering i sosiale soner, samt få mer innblikk i hvordan designere og produsenter sammen kan skape bygninger med fokus på helse og velvære» sier Stefan Schmied, Vice President Global Projects Grohe AG.

For mer informasjon, besøk:

www.grohe.com

www.worldarchitecturefestival.com

Du kan registrere deg gratis til WAF 2020 her.

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. Med hovedkontor i Tyskland, har GROHE til sammen over 6500 ansatte i 150 land. Siden 2014 har GROHE vært en del av den japanske produsenten LIXIL, en global markedsleder innenfor sanitær- og byggevareprodukter. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. Kjente produkter som GROHE Eurosmart, GROHE sin termostatteknologi og banebrytende innovasjoner som GROHE Blue, understreker merkevarens sterke kompetanse. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. GROHE tar sitt samfunnsansvar på alvor og fokuserer på en ressursbesparende verdikjede. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

Engebrets Vei 3