Gå videre til innhold

Pressemelding -

GROHE’s kompetansesenter i Porta Westfalica: Produksjonen av den nye innebygde sisternen Rapid SLX er i gang

• GROHE's Porta Westfalica fabrikk starter nå produksjonen av den innebygde sisternen Rapid SLX.
  • Med Rapid SLX er det enkelt å justere mengde og hastighet slik at den fint kan brukes med rimless toaletter.
  • Leveres med integrert strømstøpsel: perfekt for ettermontering av dusjtoaletter ved en senere anledning.

Oslo, Norge, 10 September 2019. Helt siden 1994 har GROHE kontinuerlig utvidet fabrikken I Porta Westfalica og nå har det blitt et kompetansesenter for sanitærteknologi. I løpet av de siste fire årene har GROHE investert rundt tre millioner euro i fabrikken. I forbindelse med produksjonsstarten av den nye innebygde sisternen Rapid SLX, har fabrikken i Porta Westfalica fått en sjef i det fremtidsrettede segmentet. «Jeg er stolt over å produsere et så viktig produkt i GROHE’s sortiment her på Porta Westfalica. Markedet for installasjonssystemer vokser jevnt og takket være den integrerte mengdebegrenseren kan den enkelt justeres uten at avløpsventilen må fjernes. Vann- og strømtilkobling er tilrettelagt slik at dusjtoaletter fint kan ettermonteres, hvilket gir oss en fordel fremfor konkurrenter,» sier Peter Brendecke, Fabrikksjef i Porta Westfalica.

En løsning for i dag …

GROHE er en pålitelig partner til produksjonsindustrien og med den nye innebygde sisternen Rapid SLX kan det globale merkevaren tilby en produktløsning som gjør rørlggerjobben enklere, både i dag og i fremtiden. I tillegg til funksjoner som gjør den enkel å installere, gir den god tilgang til rask justering av spylesystemet, mens alle tilkoblinger lett kan nås. Den integrerte mengebegrenseren er en spesielt nyttig funksjon som gjør det enkelt å regulere intensiteten på nedspylingen. Selv etter installasjon og ferdigstilling av badet, kan styrken på spylingen justeres i løpet av få sekunder uten å fjerne avløpsventilen. Dette sørger for at den nye rammen passer perfekt sammen med et toalett uten spylekant (rimless), uten å forårsake uønsket sprut under spyleprosessen.

og i morgen

GROHE’s nye innbygningsramme Rapid SLX er langt mer fleksibel enn hva som angår selve installasjonsprosessen. I tillegg til en praktisk mengdebegrenser har den nye rammen tomme før for vann- og strømledninger, hvilket gjør det mulig å installere et dusjtoalett på et senere tidspunkt. Den universelle vanntilkoblingen og det allerede integrerte stømstøpselet kan nås via en åpning bak porselenet slik at alle omfattende strukturelle inngrep kan unngås.

GROHE sørger også for fleksibilitet forran veggen

I tillegg til den skjulte sisternen, kommer de tilhørende trykkplatene i to forskjellige størrelser. De små trykkplatene er kun 5 mm tykke, hvilket gjør de til den ideelle løsningen for et tidløst, men likevel estetisk baderomsdesign. Hver størrelse er tilgjengelig i tre design og tolv farger. "Med Rapid SLX, og trykkplater fra GROHE blir jobben enklere for de som skal beskrive baderommet. De fleksible produktløsningene er med på å gi kunden enda flere valgmuligheter», avslutter Peter Brendecke.

Innovativ produksjon fra Tyskland

GROHE investerer stort innen teknologi og kontinuerlig utvidelse av sine fem fabrikker over hele verden. AV1 ventiler er en av de teknologiske innovasjonene som produseres i GROHEs fabrikk i Porta Westfalica. I den avanserte fabrikken tar det kun 15 minutter fra et granulat er et ferdig produkt, og likevell kan GROHE nesten doble produksjonskapasiteten sin. Det gjøres for øyeblikket også investeringer i infrastrukturen, hvor det blant annet bygges en kantine som åpner dørene til sine ansatte 1. oktober 2019.

GROHE i Porta Westfalica

Produkter: Installasjonssystemer, ventiler, trykkplater og spyleventiler

Ansatte: 475

Fakta og tall: Ca. 1.8 million installasjonssystemer, ca. 2.2 millioner trykkplater og 300,000 selvlukkende ventiler produseres i året.

For mer informasjon, vennligst se: www.grohe.no

Om GROHE Norden

GROHE Norden har hovedkontor i København (Danmark) og lokale salgskontorer i Oslo (Norge), Stockholm (Sverige) og Helsinki (Finland).

GROHE er verdens ledende leverandør av komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer og en global merkevare med over 6.000 ansatte og et hovedkontor i Tyskland med 2.400 ansatte. GROHE har vært en del av LIXIL Group Corporation siden 2014. Som en internasjonal merkevare forplikter GROHE seg til sine merkeverdier; teknologi, kvalitet, design og bærekraft. Alle disse illustrerer GROHE’s løfte om å skape eksepsjonelle opplevelser og levere “Pure Freude en Wasser”. GROHE har vært opptatt av å utvikle nye produktkategorier helt fra starten. Dette inkluderer vannsystemene GROHE Blue og Red og vannsikkerhetssystemet GROHE Sense, som har vært en innovativ komponent i markedsutviklingen innen smarthjem-teknologi. Med innovasjons-, teknologi- og designaktiviteter forankret i Tyskland, bærer GROHE’s produkter kvalitetsmerket “Made in Germany” hvilket styrker kundenes tillit til merkevaren. I løpet av de siste ti årene alene har GROHE vunnet mer enn 300 design- og innovasjonspriser samt flere topprangeringer i Tysklands ‘Sustainability Award. GROHE ble også kåret blant de topp 50 bedriftene som er med på å «forandre verden» i det annerkjente Fortune®-magasinet.

LIXIL produserer innovative sanitær- og byggevareprodukter som løser ekte hverdagsproblemer og sørger for at alle kan få et bedre hjem, uansett hvor. Med utgangspunkt i vår japanske arv skaper vi verdensledende teknologi og innovative produkter av høy kvalitet som forbedrer hjemmene våres. Det som skiller LIXIL ut fra andre, er på måten dette gjøres på; igjennom gjennomtenkt design, en gründerånd, en dedikasjon til å forbedre tilgjengeligheten for alle og en ansvarlig forretningsvekst. Vår strategi blir til en virkelighet med hjelp av våre bransjeledende merkevarer, inkludert INAX, GROHE, American Standard og TOSTEM. Med rundt 75 000 kolleger som jobber i mer enn 150 land er stolte av å lage produkter som berører mer enn en milliard menneskers liv hver dag. Lær mer på www.lixil.com

GROHE Norge

Engebrets Vei 3 • 0275 Oslo • Telefon: +47 22 07 20 70 • www.grohe.no

Marie Kolbu

Pressekontakt Leader, Marketing LIXIL EMENA +47 976 44 557

Pressekontakt PR & Communications Manager, Nordics Medier og presse relateret +46708635420

GROHE Norge

GROHE er en av verdens ledende merkevarer innenfor komplette baderomsløsninger og kjøkkensystemer. For å kunne tilby «Pure Freude an Wasser» er hvert produkt fra GROHE basert på de fire kjerneverdiene kvalitet, teknologi, design og bærekraft. GROHE har som mål om å skape livsforbedrende, intelligente og bærekraftige løsninger som tilføyer merverdi for kunden. Med design- og utviklingsavdelingene godt forankret i Tyskland, kan GROHE sine produkter bære kvalitetsstempelet "Made in Germany", som ytterligere styrker kundenes tillit til merkevaren. Siden april 2020 har merkevaren hatt en CO2-nøytral produksjon over hele verden. GROHE har selv også satt seg et mål om å bruke plastfri produktemballasje innen 2021.

I løpet av de siste ti årene har GROHE vunnet mer enn 460 design- og innovasjonspriser, i tillegg til flere topprangeringer som «Tysklands mest bærekraftige større selskap». GROHE var den første leverandøren i VVS-bransjen til å vinne CSR-prisen som gis ut av den tyske regjeringen, og har blitt omtalt som en av "topp 50 bedrifter som endrer verden" av det anerkjente Fortune® magasinet.

Engebrets Vei 3