Icelandair avslutter første kvartal i 2012 med stil – 23% stigning i passasjertallet.

Icelandair avslutter årets første kvartal med en markant stigning i passasjertallet i mars 2012, i forhold til samme måned siste år. Passasjertallet økte med hele 23%, omsatt til tall 118.602 mot 96 693. Første kvartal endte med en samlet passasjerstigning på 18% med 305.011 reisende mot 257.931 i første kvartal 2011.

Island som destinasjon har kommet for å bli – også i vintermånedene. Tallene taler for seg selv, det totale antall turister som besøkte Island i mars i år steg med 31% i forhold til samme måned siste år. Den største stigningen kommer fra Danmark, Storbritannia og USA.

- Antall passasjerer steg med 23% i mars 2012 i forhold til mars 2011.

- Antall passasjerer i mars 2012 var 118.602 mot 96.693 i mars 2011.

Utover helårsrutene fra de nordiske hovedstedene er Icelandair tilbake i Gøteborg, Billund, Bergen, Stavanger og Trondheim innen kort tid. Antall avganger fra hele Skandinavia og Finland øker i 2012, Icelandairs fartsplan i 2012 er overhodet den største i selskapets historie noensinne. Åpningen av Icelandairs nyeste rute i USA, nemlig Denver, Colorado, i mai nærmer seg, og Icelandair har da ni destinasjoner i Nord-Amerika.

Flyflåten som består av Boeing 757, utvides til16 fly i 2012 mot 14 fly i 2011.

Forventet passasjer antall er 2 millioner i 2012.

På 75 års dagen sin i 2012 kan Icelandair feire med ni destinasjoner i Skandinavia og Finland: København og Billund i Danmark, Stockholm og Gøteborg i Sverige, Helsinki i Finland og Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim i Norge. I Nord-Amerika flyr Icelandair til New York, Boston, Seattle, Denver, Washington D.C, Minneapolis og Orlando i USA og Toronto og Halifax i Canada. Se alle destinasjonene på www.icelandair.no

• Fly fra Stavanger

Icelandair is a leading airline offering flights to and from Iceland, and an attractive option for cross-Atlantic flights. Icelandair provides safe, reliable flights and exceptional service on flights to metropolitan areas on both sides of the Atlantic.

The airline operates out of Iceland, and uses the country's geographical location mid-way between America and Europe, as an opportunity to build an ever-growing network of international routes with Iceland as a hub.

Icelandair is a part of Icelandair Group.