Icelandair til Toronto hele året fra 8. mars.

Pressemelding   •   feb 12, 2013 12:47 CET

8. mars vender Icelandair tilbake til Toronto etter vinterpausen, og denne gang for å bli. Toronto blir en helårsdestinasjon fra i år. Icelandair har fire ukentlige avganger til Toronto, mandag, onsdag, fredag og søndag.

Icelandair har nå fem helårsdestinasjoner i Nord-Amerika: Boston, New York, Denver, Seattle, New York og nå også Toronto. Icelandair har i alt 10 destinasjoner i Nord-Amerika. De øvrige er Orlando, Minneapolis, Washington D.C., Halifax (Canada) og fra 10. mai i år også Anchorage, som er nyeste destinasjonen i rutenettet.

Icelandairs rutenett og antall avganger i 2013 er det mest ambisiøse i selskapets historie: Denver økes fra fire til seks ukentlige avganger og Washington D.C. går fra seks ukentlige avganger til daglige avganger – begge fra slutten av mai.

2012 ble enda et rekordår for Icelandair med over 2 millioner passasjerer som valgte, å reise til og fra Island eller krysse Atlanteren. Samtlige måneder i 2012 var markant bedre enn i 2011. Icelandairs totale passasjertall steg med 16% i 2012 i forhold til i 2011. Totalt har det vært en vekst på 70% siden 2009.

2013 blir et spennede år for Icelandair. Ytterligere to destinasjoner føyes til rutenettverket i 2013, nemlig Zürich og St. Petersburg. Icelandair har således 35 destinasjoner.

Icelandair blir trådløst. Installasjonen av Wi-Fi i alle selskapets fly forventes ferdig i løpet av høsten 2013. Wi-Fi blir tilgjengelig på alle Icelandairs ruter til og fra Island og videre til og fra Nord-Amerika.

Icelandair opererer 18 fly af Boeing 757 typen i 2013 med en forventning om 2.3 millioner passasjerer, som er nesten 300.000 flere enn i 2012.

Icelandair har 440 ukentlige avganger i 2013 og med en vekst på 70% siden 2009 er det all mulig grunn til optimisme.

Kommentarer (0)