Nytt, aktuelt KAFFE-magasin ute

Nytt, aktuelt KAFFE-magasin ute

Norske restauranters kaffehåndtering, bedrifter som tar jobbkaffen på alvor og proffsyklisten Edvald Boasson Hagen som er ihuga kaffe-geek privat. Siste utgave av KAFFE-magasinet ­ er ute til alle kaffeinteresserte.

En god restaurant-opplevelse avsluttes gjerne med en god kopp kaffe, men ved flere restauranter står fortsatt ikke kaffehåndteringen i stil med øvrig servering. Ved Restaurant Credo i Trondheim er imidlertid den ferske kaffearomaen like tilstede i lokalene som duften av utstøkt mat.

Med økt fokus på kvalitet ser stadig flere virksomheter verdien i å etablere raffinerte kaffeløsninger både overfor sine egne ansatte og besøkende. KAFFE har besøkt kontorfellesskapet med gratis kvalitetskaffe og egen kaffebar.

Edvald Boasson Hagen er regnet som en av de største unge talenter i internasjonal sykkelsport, men lager sin egen latte når han frekventerer favoritt kaffebaren sin i Oslo. KAFFE fikk et eksklusivt møte med sykkelstjernen innimellom treningsøkter og oppkjøringen til årets sykkelsesong.

Tyrkisk kaffe er en gammel bryggemetode som fremdeles blir brukt mange steder i verden. Møt norgesmester Carolin Azar - en av de som holder i hevd tradisjonen i Norge.

Aktuelle kaffesaker

KAFFE er verdens første kaffemagasin på norsk og gis ut av Norsk Kaffeinformasjon (NKI), til hele kaffebransjen og selvsagt også på steder der kaffe blir drukket.

- Norsk Kaffeinformasjon arbeider for et høyest mulig kvalitetsnivå på kaffe i Norge i alle ledd, og magasinet bidrar til dette. Kaffebølgen brer om seg, og KAFFE-magasinet skal reflektere denne utviklingen, sier leder Marit Lynes i NKI.

Magasinet – det tiende i rekken – inneholder aktuelle kaffesaker både fra inn- og utland, reportasjer og forbrukertips, intervjuer med kaffeaktører samt produktnyheter til inspirasjon og informasjon for alle kaffeinteresserte.

Magasinet KAFFE kan også leses og lastes ned på kaffe.no

Dersom du ønsker å få bladet tilsendt kan du ta kontakt med Norsk Kaffeinformasjon.

Kategorier