​Tidenes feteste Kaffe-magasin

​Tidenes feteste Kaffe-magasin

Hoteller og restauranter bruker kaffen som konkurransefortrinn, Norges første kaffeutdanning er i gang og konditormestrene viser triksene bak de søte kaffefristelser. Alt dette og mer i ny og fyldigere utgave av magasinet Kaffe.

Scandic Nidelven i Trondheim har ni år på rad vunnet den årlige frokostkåringen blant norske hotell. Et raffinert kaffetilbud skal nå sende gjesteopplevelsene til nye høyder.

Med kaffefaget på pensum tilbyr nå landets eneste godkjente fagskole for drikkevarer den første komplette drikkefaglige utdanningen i Norge. – Både gledelig og helt på sin plass, sier daglig leder Kai Wahl til KAFFE.

Og: Drømmen om å skape og drive egen kaffebar kan virke forlokkende på flere. Drømmer er bra, men kunnskap hjelper. KAFFE har snakket med fagfolkene bak dagens barkonsepter.

Informasjon og inspirasjon

Kaffe er et gratismagasin utgitt av Norsk Kaffeinformasjon (NKI) til kaffebransjen, til abonnenter som er opptatt av kaffe og selvsagt også til steder der kaffe drikkes.

- Norsk Kaffeinformasjon arbeider for et høyest mulig kvalitetsnivå på kaffe i Norge i alle ledd, og magasinet bidrar til dette. Kaffebølgen brer om seg, og magasinet skal reflektere denne utviklingen, sier leder Marit Lynes i NKI.

Magasinet – det 12. i rekken – inneholder aktuelle kaffesaker både fra inn- og utland, reportasjer og forbrukertips, møter med spennende kaffemennesker samt nyheter til inspirasjon og informasjon for alle kaffeinteresserte.

Magasinet kan også leses og lastes ned på kaffe.no

Dersom du ønsker å få bladet tilsendt ta kontakt med Norsk Kaffeinformasjon.