Livsløgn – Trollveggen av Ingeborg Annie Lindahl

Høstutstillingen 2018: Kritikerinvitasjon

Norske Billedkunstnere arrangerer Høstutstillingen, statens 131. kunstutstilling på Kunstnernes Hus 8. september – 14. oktober. I 130 år har Statens Kunstutstilling vist utviklingen i samtidskunsten, og vært en uuttømmelig kilde til diskusjon om kunstnerisk kvalitet. Vi håper din redaksjon er interessert i å anmelde ustillingen i år.

«Utstillingen vil, som tidligere år, være en mangefasettert fortelling om hvor vi står i dag, sett fra kunstnerens perspektiv. Et termometer i armhulen med klare feilmarginer, men også en tydelig indikator på felles allmenntilstand. Menneskets sårbarhet i en uoversiktlig verden tematiseres og diskuteres», sier leder for Den Nasjonale Jury, Anders Kjellesvik.

«Noen tendenser skiller seg ut i søknadsbunken og i verkene som vises på Kunstnernes Hus; individet i møtet med naturen, åndelighet, psykologiske og klimatiske problemstillinger. Det spenner fra det intuitive til det strengt kontrollerte eller konseptuelle».

Vi åpner salene for kritikere/anmeldere uken før åpning, fra mandag 3. september– fredag 7. september. Kontakt presseansvarlig for Høstutstillingen, Katrine Sviland, for å avtale tid.

E-post: katrine@hostutstillingen.no
M: +47 938 83 600