BMW tok februar-Sølvmikken

Pressemelding   •   mar 20, 2015 10:10 CET

LOS&CO gikk til topps i radioreklamekåringen Sølvmikken for februar med en radiospott for BMW.

I forrige Sølvmikken vant ANTI med en gladgjøglete, nesten litt «Respekt for Grandiosa»-aktig radiospott for Jernia. I februar har nok et musikalsk reklameinnslag gått til topps, og denne gangen er det Sølvguttene som angriper øregangene i en snutt for BMW, utviklet av LOS&CO.

Juryens dom lyder som følger: «Dette er ikke første gang sølvguttene er ute på kommersielt oppdrag, men denne gangen er sluttresultatet såpass godt at spotten går av med seieren i februar. Produksjonen er stødig, og man har heldigvis klart å holde seg for god for ekstrem overdrivelse. Spotten står ut med sin tydelige idé og sitt klare budskap.»

Kreativt team bak kampanjen er Marius Halvorsen og Simen Frogner hos LOS&CO, og det er Sagveien Resort som har produsert spotene.

Andreplassen i Sølvmikken for februar gikk til Krypton Sound Planet for en kampanje for JIF Avløpsåpner, mens tredjeplassen gikk til LOS&CO for en kampanje for ICA

Hør alle spotene HER.

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4 og Kreativt Forum hver måned. Formålet med prisene er å hedre og inspirere de reklameskaperne som utvikler årets beste radioreklamearbeider. Alle Sølvmikkvinnerne går videre til Gullmikken, radiobransjens årlige prisutdeling som arrangeres i oktober hvert år. Gullmikkens formål er å vise det beste av kreativ kommersiell radiokommunikasjon i Norge. Gullmikken skal bidra til å heve ambisjonsnivået og inspirere den enkelte utøver til kreativitet, kreativ problemløsning, nyskapning og fornyelse.

P4 Lyden av Norge, er landets største kommersielle riksdekkende radiostasjon med over 2,3 mill. ukentlige lyttere. Kanalen kan lyttes til via de riksdekkende FM- og DAB-nettene, på digital-TV, internett eller via mobilapper. P4 Radio hele Norge, har sitt hovedkontor på Lillehammer, med regionskontorer i Oslo, Bergen og Tromsø. P4-gruppens øvrige kanaler består av P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro. P4-gruppen er heleid av Modern Times Group. Ansvarlig redaktør: Trygve Rønningen