Warner Music Friday!

Warner Music Friday!

Warner Music Friday – god helg!

Her finner du en oversikt over ukens nyheter og releaser:

Robin Schulz slipper albumet ”Uncovered”

Popfenomenet Robin Schulz slipper albumet ”Uncovered” i dag. Med sin unike blanding av house, electro og pop har DJ- og produsent Robin Schulz raskt blitt en av de største hitmakerene innenfor sjangerne. ”Prayer in C”, ”Shed A Light”, ”Sugar (feat. Francesco Yates)” og sommerhiten ”OK” med James Blunt er bare noen av låtene til Schulz som har flere hundretalls millioner streams, #1-plasseringer i over 20 land og har gitt han mer enn 200 gull- og platinasertifiseringer. ”Uncovered” inkluderer 18 låter som blir bl.a. blir gjestet av artister som David Guetta, Cheat Codes, James Blunt og Rhys. Vi fikk nylig en forsmak med singelen ”I Believe I’m Fine”, men i dag serverer Schulz hele albumet som kan høres HER.

Mer om Robin Schulz – Facebook // Instagram // YouTube

Cardi B skriver historie med #1-låten ”Bodak Yellow”

Det amerikanske stjerneskuddet Cardi B slapp i sommer gjennomsbruddshiten ”Bodak Yellow” som denne uken tok førsteplassen på Billboard Hot 100. Denne bragden har ingen kvinnelige rappere klart med en sololåt på nesten 20 år. Forrige gang dette skjedde var med Lauryn Hill i 1998. 24-åringen fra New York leverte tre mixtapes og tre singler før ”Bodak Yellow” så dagens lys, og skrev musikkhistorie.

Mer om Cardi B – Facebook // Instagram // YouTube

Norgesaktuelle Kimbra med ny låt og annonserer album

Den Grammy Award-vinnende og kritikerroste artisten Kimbra slipper i dag singelen ”Everybody Knows” i forkant av hennes album, Primal Heart, som kommer tidlig neste år. Den Newzelandske sangerinnen annonserer samtidig høstens turnédatoer i Europa, som kickstartes i Oslo på Parkteatret 15. november. Frem til november kan vi varme opp med hennes nyeste låt, ”Everybody Knows”, som er ute overalt, i dag. Hør den HER.

Mer om Kimbra – Facebook // Instagram // Web

Kristian Kristensen gjester Lindmo og Christine Live

Kristian Kristensen er aktuell med singelen ”Alltid Elske Dæ” og turnerer samtidig Norge rundt med sin storartete musikkatalog. Før harstadværingen spiller live på Rockefeller fredag 27.10, svipper han i morgen, 30. september innom Lindmo og onsdag 3. oktober innom Christine på P3 for å spille en liveversjon av låta. Sendingen vises på NRK1 lørdag fra kl. 22:05. Her er mer informasjon om hvor du kan oppleve Kristian Kristensen live i høst. «Alltid Elske Dæ» er tilgjengelig på alle strømme- og nedlastingstjenester og kan høres HER.

Mer om Kristian Kristensen – Facebook // Instagram // Web

Kongelig poplåt fra KING

KING inntok verdensscenen i 2016 da hun slapp debutsingelen ”Promise”. Har siden debutsuksessen sluppet låter som har gjort henne bemerket i publikasjoner som The 405, Wonderland, Clash og Notion. Den danske artisten har samarbeidet med produksjonsteamet Peter Yuschichi St James og Christian Nilsson på hennes nyeste singel. ”Only U” er mørk og gripende, men samtidig oppløftende poplåt fra et av Europas nye stjerneskudd. Hør den HER.

Mer om KING – Facebook // Instagram // Twitter

Ny samleboks fra David Bowie ute i dag

For å følge opp de prisbelønte og hyllede albumene David Bowie ’Five Years (1969-1973) og David Bowie ’Who Can I Be Now? (1974-1976), slippes David Bowie ‘A New Career In A New Town’ i dag. Samleboksen inneholder en splitter ny remix av albumet fra 1979 ’Lodger’ av Bowies produsent samarbeidspartner over lang tid, Tony Visconti. Samleboksen inneholder 11 CD-er, 13 vinyler og digitale nedlastningsmuligheter. Alle formatene inkluderer offisiell materiell utgitt av Bowie mellom 1977 og 1982. Les mer fra pressemeldingen.

Mer om David Bowie - Facebook

Toppkarakterer for Sundførs ”Music For People In Trouble”-konserter

Susanne Sundfør slapp nylig sitt sterkeste album til dags dato, ”Music For People In Trouble”, som har fått den ene toppkarakteren etter den andre og toppet VG-lista. Denne uken startet turnéen som stopper innom de største byene i Norge, og anmeldelsene fra tre av de fem konsertene er intet mindre enn ekstatiske og har de høyeste terningkastene en kan få. Turneen fortsetter til Kristiansand og Trondheim før resten av Europa og USA står for tur. Les konsertanmeldelsene fra Oslo Konserthus og Stavanger. Har du enda ikke hørt Music For People In Trouble? Lytt HER.

Mer om Susanne Sundfør – Facebook // Instagram // Web

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.