24Storage öppnar idag sin andra anläggning i växande Borås

Borås växer, och med det behovet av förvaring när människor både lever aktivare liv och bor trängre. Flexibel och tillgänglig förvaring är en essentiell del av den växande staden som främjar både nyföretagande och hållbar konsumtion. Idag, den första november, öppnar därför 24Storage sin andra förrådsanläggning i Borås.

24Storage har sedan starten 2015 etablerat sig på 23 platser runt om i Sverige. Senaste öppningen var bara ett par månader sen, då i Vallentuna norr om Stockholm. Nu idag är det alltså dags att slå upp portarna till den andra anläggningen in Borås, kallad Borås Regementet.

– Borås växer och staden har tydligt kommunicerat sin ambition om att vara en hållbart växande stad. Nya bostäder erbjuder tyvärr ofta sämre förvaringsmöjligheter genom exempelvis mindre antal källarförråd. Detta tillsammans med minskat ”slit-och-släng” och aktivare liv kräver flexibel förvaring. Därför är vi glada att kunna erbjuda central och trygg förvaring så Boråsarna kan få ett större liv med plats för de saker de verkligen vill ha hemma, säger Fredrik Sandelin, vd på 24Storage.

Borås har även en tydlig strategi med stadens hållbara och entreprenöriella fokus i sin vision 2025. Stadens ambition är att stimulera nyföretagande och hjälpa nyskapande entreprenörer som bryter nya vägar. Att skapa den bästa platsen för såväl människor som företag att växa på, något som spelat in på 24Storage beslut om ytterligare en etablering i Borås.

– Borås är en stad som satsar på företagandet och entreprenörerna, och vi erbjuder en möjlighet för dessa att, utan binda kapital i exempelvis förrådslokaler, enkelt få tillgång till sitt första varulager eller växla upp i storlek på kort varsel om tillväxten kräver. Det är oerhört spännande att kunna bidra till ett positivt företagsklimat, säger Fredrik Sandelin.

Om anläggningen i Borås Regementet

24Storage andra anläggning i Borås ligger granne med Preem på Göteborgsvägen 25 och öppnar fredagen den första november 2019.

Den nya förrådsanläggningen erbjuder över 400 förråd i olika storlekar mellan 1-18m². Alla förråd är försäkrade och anläggningen har direktlarm kopplat till Securitas. På 24Storage hemsida kan man boka sitt förråd dygnet runt och signera via Bank-ID.

Länk: https://24storage.se/vara-forrad/vastra-gotaland/boras-regementet

Fredrik Sandelin, vd 24Storage
fredrik.sandelin@24storage.com

Gabriel Bergqvist, marknadschef/presskontakt 24Storage
gabriel.bergqvist@24storage.com

• borås
  • förvaring

• Västra Götaland

24Storage grundades 2015 med målet att göra det enklare för både privatpersoner och företag att hyra förråd. Trender som globalisering, urbanisering och digitalisering har format bolagets affärsidé som kombinerar proptech och e-handel med förrådsförvaring och magasinering. Bolaget är idag en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden med cirka 10 000 förråd fördelade på 23 anläggningar. 24Storage fastighetsvärde uppgår till knappt 1,1 miljard kronor.