Berg av kläder blir modern konst

Pressmeddelande  •  2012-02-09 08:00 CET

Addnature har skapat ett konstverk av sitt digra produktutbud. En azurblå alpsjö och snötäckta berg i ett morgonrodnande landskap förevigades av fotograf Philip Karlberg. Bilden tar ett alternativt grepp för att kommunicera produkter för outdoor och äventyr.

- Det blir ofta intressant om man blandar två saker som normalt inte hör ihop. Att föra ihop en känd reklam- och modefotograf med outdoorvärlden, är inget som varken känns självklart eller jag sett tidigare. Men jag tycker det blev en fantastiskt bild, säger Johan Ekroth, kommunikationsansvarig på Addnature och uppdragsgivare.

Under ett par dagar innan jul tömdes Addnatures butik på produkter, till ett värde av 250 000:-. Av dessa skapade scenografen Linnea Apelqvist ett magiskt landskap av dunjackor, fleecetröjor och skalkläder från Marmot. Hela processen filmades och fotograferades och sattes ihop till filmen “Making Clothes for Mountains”.

Verket/annonsen “Clothes for Mountains” initierades av kommunikationsbyrån Hummingbirds vid medverkan i reklamtävlingen Nya uppslag.

- Vi letade efter ett sätt att visa bredden och spetsen på Addnatures sortiment, och samtidigt förklara syftet med en outdoorbutik. Med Clothes for Mountains får kläderna själv berätta den historia som vi alla bär inom oss menar creative director Peder Westerberg från Hummingbirds.

Annonsen publiceras inledningsvis i tidningar, på nätet och som affischer.

Addnature är en handelsplats för outdoor- och äventyrsprodukter. Målsättningen är att ha det bästa sortimentet och de bästa priserna på marknaden. Företaget grundades 2000 och huvuddelen av vår försäljning sker via vår Internetbutik. Men man kan också handla stora delar av vårt sortiment i våra butiker i Stockholm. Följ oss också på:

Blogg

Kommentarer (0)