Test Track 1 - Sveriges modernaste testbana vid Stockholm Arlanda Airport

Training Partner har byggt Sveriges modernaste testbana i området DriveLAB Stockholm, en del av Airport City Stockholm. Området är tänkt att bli Sveriges största mötesplats för produktlanseringar, events och utbildningar inom fordonsbranschen. Test Track 1 är ett svar på den ökade efterfrågan inom fordonsbranschen på utbildning och möjligheter att göra större events och produktlanseringar.

Test Track - fem minuter från Stockholm Arlanda Airport
Närheten till Arlanda flygplats gör det enkelt att samla deltagare från hela Norden. Här finns konferens- och tekniklokaler som ger utmärkta möjligheter att genomföra utbildningar, produktlanseringar och events. I Arlandastad finns även hotell och restauranger som gör att Training Partner kan hjälpa dig med att genomföra ett helhetsarrangemang.

Forskning och utbildning – på en och samma plats
På samma sätt som Training Partner utbildar människor i den senaste tekniken finns det fler exempel på företag som utvecklar och testar ny teknik när det gäller miljösmarta lösningar inom fordonsbranschen. Elways testar redan i dag sitt koncept ute på Test Track 2, som ligger alldeles intill den nya banan. Elways idé består av att man gräver ner en konduktiv slinga i vägbanan och kan på så sätt ladda fordonet samtidigt som man kör. Syftet med Elways, som är ett samarbete mellan Sveriges Energimyndighet, Kungliga Tekniska Högskolan, NCC och fastighetsutvecklingsföretaget Arlandastad Holding, är att på sikt få bort koldioxidutsläppen från transportsektorn.

Sveriges första riktiga flygplatsstad Airport City Stockholm skapar ett dynamiskt centrum där företag och verksamheter samverkar med omvärlden på gångavstånd i en levande stadsmiljö. Det är här regionens nästa kunskapskluster och en attraktiv destination växer fram.