Airtours paketresenärer helt skadelösa efter två flygbolagskonkurser

Hur drabbas Airtours resenärer av konkurserna den senaste veckan?
- För många är det mycket olyckligt, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos. Man har planerat resan sedan länge och sett fram emot att fira en högtidsdag eller bara ladda upp batterierna efter en lång vinter och nu har man helt plötsligt ingen resa. Därför har vi lagt ned hela vår kraft på att i största möjliga mån hitta lösningar för våra kunder som de tycker är acceptabla.

Får man pengarna tillbaka om ni inte lyckas hitta en paketresa som man kan acceptera?
- Självklart. Hos oss på Airtours är det viktigaste att resenärerna känner sig trygga i sitt val av arrangör, och trygghet handlar inte bara om att få sina pengar tillbaka utan också om att man vet att arrangören har gjort sitt yttersta för att hitta en lösning på sitt problem. Efter Spanairs och Malevs konkurser har vår personal jobbat stenhårt på att hitta lösningar för alla de tusentals drabbade resenärer som skulle ha rest med dessa flygbolag.

När kommer ni ha hunnit kontakta alla?
- Alla resenärer som drabbades av Spanairkonkursen är meddelade och har fått nya alternativ presenterade. De som varit bokade med Malev har alla blivit kontakade med SMS och vi håller på att kontakta alla drabbade resenärer