Hela listan med de populäraste Cityweekend resmålen under första kvartalet 2011

Barcelona, igen!
- Ja det är helt otroligt! För fjärde kvartalet i rad är staden det mest populära Cityweekend resmålet, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos.
- Det är första gången vi ser detta, vi svenskar brukar vara mer ombytliga.

Har de andra destinationerna tappat?
- Tvärtom, totalt sett har vi en rekordökning med 37% under första kvartalet, jämfört med förra året. Nästan alla våra resmål har ökat i popularitet.

Bortsett från Barcelona, vilket resmål blir vårens hetaste?
- Just nu ser vi störst ökning till Rom och Wien. Rom har haft några dåliga år, men nu ser det ut att vända och vi tror att Rom kommer tillbaka på en topp tre placering redan innan året är slut.
- Wiens ökade popularitet gläder oss extra mycket. Staden har varit bortglömd några år bland oss svenskar. Största anledningen till ökningen beror på att staden numer lockar en större del yngre och medelålders besökare än tidigare.

Topp tio resmål Q1-2011!
1.  Barcelona +40%